پوری‌حسینی کنار دست قربانعلی می‌رود؟/اخلال در نظام اقتصادی؛ اتهام رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی
پوری‌حسینی کنار دست قربانعلی می‌رود؟/اخلال در نظام اقتصادی؛ اتهام رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی
میرعلی اشرف پوری‌حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی روز گذشته به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی بازداشت شد.

به گزارش شمس، خبر کوتاه بود و امیدوارکننده؛ “رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی دستگیر شد”. در حالیکه ظهر روز گذشته خبر از برکناری میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در رسانه‌ها منتشر شد در کمتر از چند ساعت خبر بازداشت وی نیز مخابره شد.

اما چرا رئیس سابق سازمان خصوصی سازی دستگیر شد؟ پوری‌حسینی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی بازداشت شده است. واگذاری‌ صنایع استراتژیکی مانند ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و هفت تپه به افرادی که اهلیت نداشتند و برخی از آنها در زندان و یا متواری هستند؛ از جمله ابهاماتی است که در پرونده رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان‌شرقی ثبت شده است.

یکی از واگذاری‌هایی که موجب اعتراض نمایندگان و مردم تبریز بود واگذاری ماشین‌سازی تبریز به قربانعلی فرخ‌زاد بود که بعد از چند ماه به جرم اخلال در نظام ارزی دستگیر و روانه زندان شد در حالیکه در این ماجرای واگذاری پوری‌حسینی از کار خود دفاع کرده عنوان کرده بود که روند واگذاری قانونی بوده است!

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بعد از واگذای ماشین‌سازی احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز عنوان کرد که پوری‌حسینی مجتمع گوشت اردبیل را به قیمتی ناچیز به خودش واگذار کرده است! همین موضوعات کافی بود تا افکار عمومی به رئیس سازمان خصوصی سازی حساس شوند اما وی همچنان به کار ادامه داد.

روز گذشته اما ورق برگشت و بعد از برکناری رئیس سازمان خصوصی‌سازی وی دستگیر شد تا طوفان برخورد قوه قضائیه با متخلفان آغاز شود. اگرچه بایدمنتطر دادگاه پوری‌حسینی که متهم به اخلال در نظام اقتصادی است ماند اما می‌توان امیدوار بود که وی به دلیل همین تخلفات کنار دست قربانعلی فرخ‌زاد که ماشین‌سازی تبریز به وی واگذار شده بود در زندان خواهد رفت.