پنجمین جشنواره استانی ابوذر برگزار می‌شود/ فعالان رسانه‌ای تا ۳۰ آبان برای ارسال آثار فرصت دارند
پنجمین جشنواره استانی ابوذر برگزار می‌شود/ فعالان رسانه‌ای تا ۳۰ آبان برای ارسال آثار فرصت دارند
نظامی‌خواه از برگزاری پنجمین دوره جشنواره استانی ابوذر خبر داد و گفت: فعالان رسانه‌ای تا 30 آبان ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار شمس، «رامین نظامی‌خواه» ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پنجمین جشنواره استانی ابوذر اظهار داشت: استقبال اصحاب رسانه از جشنواره ابوذر و ارسال آثار منجر به کسب هویت مستقل با گستردگی عمومی به این جشنواره گردیده است.

وی افزود: نوع طراحی موضوعات در سال گذشته حتی منجر به دریافت آثار از استان‌های همجوار هم شده بود که به خاطر دایره‌ی استانی این جشنواره در اثار برتر قرار نگرفتند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی در خصوص جهت‌گیری محتوایی این جشنواره گفت: موضوعات و محورهای جشنواره به گونه‌ای طراحی شده است که منعکس دهنده‌ی منظومه فکری انقلاب اسلامی باشد.

نظامی‌خواه با اشاره به لزوم انتخاب شعار متذکر شد: انتخاب شعار برای مشخص کردن هویت محتوایی است و از رونمایی تا اختتامیه برنامه‌های جنبی جشنواره بر روی این موضوع مانور داده می‌شود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر چند اولویت اساسی در کشور مشخص کردند که یکی از موضوعات مشخصا رسانه بود و به طور صریح بیان فرمودند که ما در قبال حجم کار رسانه‌ای دشمن ضعف داریم و نیاز است قوت و هوشمندی رسانه‌ای در مبارزه با جنگ نرم رسانه‌ای داشته باشیم، لذا «قوت و هوشمندی رسانه‌ای در مبارزه با جنگ نرم» به عنوان شعار این دوره از جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

مسئول بسیج رسانه استان با بیان اینکه هدف‌گذاری کلان جشنواره در این شعار منعکس شده است، اذعان داشت: در کنار بخش محتوایی این دوره محدودیت شرکت کننده فقط رسانه‌های جمعی نیست بلکه رسانه‌های اجتماعی و صفحاتی که رویکرد رسانه‌ای مشخصی دارند، فعالان مردمی و کسانی که در حوزه رسانه اجتماعی تعاملی فعال‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در جشنواره پنجم ابوذر در کنار موضوعات تک موردی، فرصت ویژه‌ای برای شرکت رسانه‌ها با پرونده‌های ویژه و ویژه‌نامه‌های جنبی فراهم شده است.

نظامی‌خواه با بیان اینکه در محورهای موضوعی به مسایل روز توجه ویژه داریم، گفت: محورهای جشنواره انقلاب اسلامی، همه‌گیری کرونا، بسیج و حوزه‌های اقدام، مطالبه‌گری و امید آفرینی، سبک زندگی و مقابله با آسیب‌های اقتصاد و تولید و ورزشی خواهد بود.

مسئول بسیج رسانه بیان داشت: با توجه به اهمیت کیفیت آثار و نه کمیت، همچون سال گذشته شرکت کنندگان محدودیت در تعداد ارسال آثار دارند و تا پایان آبان ماه فرصت ارسال آثار خواهند داشت و تلاش خواهد شد دریافت آثار همچون گذشته اینترنتی باشد.

این مقام مسئول قالب‌های جشنواره را تیتر، یادداشت و سرمقاله، گزارش، گفتگو، ویژه‌نامه و پرونده‌های ویژه، عکس خبری و گزارش تصویری گرافیک و صفحه آرایی مطبوعاتی، طنز و کاریکاتور، آثار چند رسانه‌ای عنوان کرد و بیان کرد: در مورد قالب آثار چند رسانه‌ای نگاه ما در جشنواره رویکرد خبری و رسانه‌ای در حوزه چند رسانه‌ای است.

وی اختتامیه این جشنواره را همزمان با ۲۱ دی ماه سالگرد شهادت شهید رهبر به عنوان اولین خبرنگار شهید دفاع مقدس خواند.

انتهای پیام/