پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه بزرگترین گناه و خیانت است/ مشکل آمریکا با اسلام ناب محمدی است
پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه بزرگترین گناه و خیانت است/ مشکل آمریکا با اسلام ناب محمدی است
امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید کرد و گفت: آمریکا نمی‌خواهد اسلام ناب محمدی و انقلابی در صحنه باشد و از ابتدای انقلاب درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌ اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه از اول انقلاب تا به امروز با استعمار و استکبار به ویژه آمریکا در حال مبارزه هستیم، اظهار داشت: مسائل ما با آمریکا مسائل اقتصادی و سیاسی نیست بلکه مسائل هویتی است.

مطهری افزود: آمریکا نمی‌خواهد اسلام ناب محمدی و انقلابی در صحنه باشد و از ابتدای انقلاب درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی است و اگر می‌دانست با حمله نظامی می‌تواند انقلاب را از بین ببرد، مطمئن باشید هیچ‌گاه مضایقه نمی‌کرد، بنابراین به نفوذ روی آورده تا اهداف انقلاب را کم رنگ کند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: در سایه فرامین حضرت امام خامنه‌ای توانسته‌ایم در برهه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم و عموم مردم ایران انقلابی هستند و این در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی نمایان بود که اقشار مختلف مردم به صورت میلیونی در این مراسم شرکت کردند.

وی بر ضرورت انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید کرد و گفت: پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه بزرگترین گناه و خیانت است.

*استعمار به‌دنبال منفعل کردن جامعه اسلامی است

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه رضاخان در صدد اجرای توطئه استعماری کشف حجاب و یا به عبارت بهتر حذف حجاب بود، یادآور شد: اساس تربیت جامعه بانوان هستند، اگر بانویی همسر و مادر خوبی باشد جامعه را به بهترین نحو ممکن هدایت خواهد کرد و در هشت سال دفاع مقدس مادران شهدا حاضر بودند جان خود را در راه اسلام تقدیم کنند و این مادران بودند که باعث پیروزی ما در مقابل دشمنان شدند.

وی تصریح کرد: جامعه استعماری غرب همیشه در صدد است مادران جامعه ما را از معنویات دور کنند و بهترین مدافع خانم‌ها، اسلام است؛ زمانی که دختران را در دوران جاهلیت زنده به گور می‌کردند اسلام جایگاهی برای زنان قائل شد.

 امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه استعمار می‌خواهد جامعه اسلامی مخصوصا خانم‌ها را از مسائل انقلابی و اسلامی منفعل کند، متذکر شد: گاهی شبهاتی وارد می‌کنند که در جوامع دیگر بانوان چون حجاب ندارند پیشرفت می‌کنند! و بعضی‌ها چنین فکر می‌کنند.

مطهری ادامه داد: خداوند در قرآن همه را همه را به پاکدامنی و عفت دعوت کرده است هم مردان را و هم زنان را؛ این نیست که فقط زنان عفت و حجاب را رعایت کنند.

*حجاب نه تنها مانع پیشرفت نیست که عامل پیشرفت است

وی گفت: قبل از انقلاب تنها ۶ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دختر بودند که بعد از انقلاب این آمار به ۵۰ درصد رسیده و در کرسی استادی  از یک درصد قبل انقلاب به ۲۱ درصد رسیده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امید به زندگی خانم‌ها در قبل انقلاب ۵۷ سال بود و بعد از انقلاب با ۲۰ سال افزایش به ۷۷ سال رسیده است، افزود: قبل انقلاب تنها ۱۰ نویسنده خانم داشتیم که بعد از انقلاب این آمار به ۴ هزار نویسنده خانم رسیده است.

مطهری گفت: حجاب، نه تنها مانع پیشرفت نیست که عامل پیشرفت است.

انتهای پیام /