پل سرداران شهید بناب مورد بهره برداری قرار گرفت
پل سرداران شهید بناب مورد بهره برداری قرار گرفت
بعد از حدود ۱۰ سال انتظار از سوی مردم بناب همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی پل روگذر سرداران شهید بناب امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش شمس، پروژه پل روگذر سرداران شهید بناب(میدان معلم) طرحی که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۹ کلید خورد و همواره افتتاح کامل آن به یک آرزوی دیرینه برای مردم بناب و حتی مردم سایر شهرهای در حال تردد از این مسیر تبدیل شده بود، امروز به صورت رسمی افتتاح و به روی خودروهای در حال تردد باز شد.

بر اساس این گزارش، فرماندار بناب در مراسم افتتاح این پروژه گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان آذربایجان شرقی با حضور محمدعلی طهماسبی معاونت زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از طرف هیأت دولت پل روگذر سرداران شهید بناب که به طول ۶۸۰ متر و به صورت چهار خطه رفت و برگشت طراحی شده و برای تکمیل آن ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، مورد بهره برداری قرار گرفت که با افتتاح آن شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و میزان تصادفات جاده ای در این مسیر خواهیم بود.

امین رفیعی افزود: همچنین همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی طرح توسعه کارخانه مانی شامل ۵ خط تولید فرآورده های کشاورزی، دمنوش های گیاهی، عسل، خشکبار و آجیل در زمینی به وسعت ۷۵ هزار مترمربع افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته فرماندار بناب، جهت راه اندازی ۵ خط تولید این واحد تولیدی ۳۸ میلیون یورو اعتبار صرف و هزینه شده است که افتتاح و راه اندازی این خط توسعه زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را بطور مستقیم فراهم خواهد کرد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و پل سرداران شهید بناب(میدان معلم) که در محاصره مناطق مسکونی، تجاری و خدماتی از ۴ طرف قرار گرفته است، به لحاظ واقع شدن در مسیر کمربندی یکی از پرترددترین راه های منطقه است بطوری که چندین استان غربی کشور را به هم وصل می کند و به گفته کارشناسان امر روزانه بیش از ۸۰ هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سبک و سنگین از این مسیر تردد می کنند.

پروژه ای که در زمان کلنگ زنی مدت اجرا و تکمیل آن ۲ سال پیش بینی شده بود به گفته مسئولان به علت کمبود اعتبار روند تکمیل آن ۱۰ سال بطول انجامید و در طول این سال ها مشکلات و معضلات عدیده ای را برای ساکنان منطقه، مردم شهرستان و همچنین مسافران و رانندگان عبوری به وجود آورده بود.

به وجود آمدن ترافیک های سنگین، تصادفات گاه و بی گاه، بلند شدن گرد و غبار در طول شبانه روز، گل و لای ناشی از بارندگی ها و ده ها معضل دیگر از مشکلات ایجاد شده در مسیر این پروژه بود که با افتتاح آن امیدواریم تمامی آن ها برطرف شده باشند.