پزشکیان! گزینه‌ی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری/ دوئل احمدی‌نژاد با شورای نگهبان برای اخذ صلاحیت
پزشکیان! گزینه‌ی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری/ دوئل احمدی‌نژاد با شورای نگهبان برای اخذ صلاحیت
آقایان احمدی‌نژاد، قالیباف، لاریجانی، آذری جهرمی و پزشکیان 5 گزینه‌ی جدی انتخابات ریاست‌جمهوری به شمار می‌روند.

سیاسی شمس: اواخر دولت‌‌ها که فرا می‌رسد، گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به مرور خود را رو می‌کنند. هرچند عطش قدرت میان سیاسیون در این برهه از زمان به اوج می‌رسد اما نهایتاً چهره‌ای نام‌آشنا برای انتخاب باقی می‌‌ماند و عبور از فیلتر شورای نگهبان به مراتب سخت‌تر از پیروزی در انتخابات است!

یکی از جدی‌ترین گزینه‌های کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد است و فعالیت‌های او و سماجتی که در انتخابات ۹۶ نشان داد حکایت از نامزدی دوباره رئیس‌جمهور سابق ایران در انتخابات دارد. موضوعی که تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم نیز از آن حمایت می‌کنند و هیچ بعید نیست فشار افکار عمومی منجر به تایید صلاحیت احمدی‌نژاد گردد.

محمدباقر قالیباف دیگر گزینه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری است و اظهارات اخیر میرسلیم مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی نباید خانه ملت را سکوی پرتاب خود به کرسی ریاست‌جمهوری قرار دهد گواهی بر این ادعاست! قالیباف به‌عنوان منتخب اول تهران در مجلس یازدهم احتمال دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شود و بار دیگر شانس خود را برای ریاست هیئت دولت بیازماید.

علی لاریجانی دیگر چهره‌ایست که کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعید نیست، هرچند برخی اخبار حکایت از احتمال انتصاب او به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی دارد اما از مدت‌ها قبل لابی او با اعتدالیون جهت تشکیل دولت سیزدهم مطرح بود.

محمدجواد آذری جهرمی نیز سودای ریاست‌جمهوری را در سر می‌پروراند. وزیر جوان ارتباطات که اینستاگرام را پل ارتباطی با مردم کرده است سعی می‌کند چهره‌ای عامه‌پسند از خود به نمایش بگذارد و جوانی‌اش را امتیازی در میان مردم می‌داند. از مدت‌ها قبل نام آذری جهرمی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح است و او تاکنون با سکوت دست خود را برای رسانه‌ها و سیاسیون رو نکرده است.

اما در میان کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، نام نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز به چشم می‌خورد. مسعود پزشکیان که در کارنامه‌ی سیاسی‌اش از نمایندگی مجلس تا وزارت بهداشت خاتمی به چشم می‌خورد با نایب‌رئیسی مجلس دهم به عنوان رجل سیاسی دست یافت و در شرایطی که اصلاح‌طلبان گزینه‌ی کاریزماتیک و نام‌آشنا پیدا نمی‌کنند، پزشکیان می‌تواند نیازهای آنان را برطرف کند.

پیش از این در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و دوازدهم بحث کاندیداتوری پزشکیان مطرح بود اما او زیر بار نرفت و تاکید کرد قصد نامزدی ندارد و حال با گذشت زمان احتمال اینکه پزشکیان وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شود بعید نیست.

انتهای پیام/