پروژه ۴ هزار میلیاردی تولید آلومینیوم در سراب
پروژه ۴ هزار میلیاردی تولید آلومینیوم در سراب
نماینده مردم سراب در مجلس می‌گوید پروژه 4 هزار میلیارد تومانی تولید آلومینیوم در سراب تا چهار سال دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شمس، «یوسف داودی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته نشست‌های مختلفی با مدیران و مسئولان استانی و کشوری برگزار شده تا دغدغه‌های مردم سراب برطرف شود، عنوان کرد: متاسفانه سال ۹۸ زلزله سختی در سراب رخ داد و این امر سبب آسیب دیدن و از بین رفتن برخی زیرساخت‌ها، منازل و غیره شد.

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا طی دو سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ خانه در مناطق زلزله زده ساخته شد اما برخی دیگر از ساختمان‌ها هنوز دچار مشکلاتی هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به سراب و بازدید از مناطق آسیب دیده، مقرر شد یکصد میلیارد تومان مجددا اعتبار پیش‌بینی شود تا بافت‌های آسیب دیده عمومی و منازل تخریب شده بازسازی گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه تولید آلومینیوم از سنگ معدنی سراب به عنوان مگا پروژه ملی یکی از نیازهای مردم حوزه انتخابیه بشمار می‌رود، افزود: باید اذعان کرد ارزش این پروژه ۱۳۸ میلیون یورو، معادل ۴ هزار میلیارد تومان است؛ با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد نهایی این پروژه با قرارگاه خاتم انعقاد شد تا چهار سال آینده شاهد اتمام آن باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پروژه سبب استقلال کشورمان در تولید آلومینیوم خواهد شد.

انتهای پیام/