پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند تدبیر رئیس‌جمهور است/ فاجعه زیست‌محیطی در ارس با پساب ارمنستان
پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند تدبیر رئیس‌جمهور است/ فاجعه زیست‌محیطی در ارس با پساب ارمنستان
الله‌قلیزاده گفت:آزادراه تبریز - بازرگان که به عنوان کریدور بلوک شرق و غرب به شمار می‌رود، نیازمند تدبیر رئیس جمهور است.

به گزاش خبرنگار شمس، «قلی الله‌قلی‌زاده»  رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به مشکلات استان در حوزه راهسازی اظهار داشت: آزادراه تبریز – بازرگان که به عنوان کریدور بلوک شرق و غرب به شمار می‌رود، نیازمند تدبیر رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: آزادراه تبریز – باکو که توجیه اقتصادی فراوانی برای منطقه دارد هم از جمله طرح‌هایی است که دولت باید توجه کند، بزرگراه تبریز، اهر هم که به عنوان یک قتلگاه شناخته می‌شود، در سفر اول ریاست جمهوری قول داده شده بود تا ۱ سال آینده به بهره‌برداری برسد که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ساخت سد خدا آفرین، خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده و از پیشرفت ۹۷ درصدی برخوردار است ولی هم‌اکنون این سد به علت کمبود ۲۵۰ میلیاردی در تعطیلی به سر می‌برد و این یک ظلم بزرگ به کشور و استان محسوب می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن، تعطیلی این پروژه باعث شده تا کشور ارمنستان محدوده مشخصی که در اختیار کشور برای احداث این سد قرار داده بود با بهانه نظامی بودن آن به تعلیق درآورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه موضوع مهمی که در سطح استانی و ملی مطرح است، بی‌مسئولیتی دولت ارمنستان در زمینه حفظ محیط زیست است، متذکر شد: ارمنستان فاضلاب و پساب صنعتی خود را به سمت رودخانه ارس سرازیر می‌کند و این تهدیدی بزرگی برای زیست محیط منطقه است و اگر توجهی نشود در آینده با فاجعه بزرگ زیست محیطی و انسانی روبرو خواهیم شد و لازم است دولت باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: آذربایجان سر ایران است مردم آذربایجان شعاری دارند که «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» یعنی آذربایجان تکیه‌گاه ایران است ولی اعتبارات استانی شایسته استان نیست و امیدواریم در ایامی که به نوشتن بودجه سال آینده مشغول هستید، نگاه بهتر و اعتباری در شان استان برای آذربایجان شرقی در نظر بگیرید.

نماینده کلیبر با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور تاکید کرد: علی رغم انجام وظیفه نیروهای امنیتی و انتظامی در حوادث اخیر این مردم بودند که موجب تمام شدن آشوب ها شدند و امیدواریم از این پس، مسئولان کاری نکنند که شاهد اینگونه حوادث باشیم.

انتهای پیام/