پروژه‌های آذربایجان به خاطر نبود قیر اجرا نمی‌شوند/ فصل کاری در هریس تابستان است اما قیر را زمستان تحویل می‌دهند
پروژه‌های آذربایجان به خاطر نبود قیر اجرا نمی‌شوند/ فصل کاری در هریس تابستان است اما قیر را زمستان تحویل می‌دهند
عبداللهی گفت: پروژه‌های آذربایجان‌شرقی به علت نبود قیر خوابیده است در حالیکه مردم نمی‌پذیرند در کشوری که صاحب نفت می‌باشد مشکل قیر وجود داشته باشد.

به گزارش شمس، بیت الله عبدالهی در مجلس شورای اسلامی  در تذکری در خصوص تامین قیر پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: دو سال است که در استان آذربایجان شرقی و شهرستان‌های اهر و هریس مشکل قیر داریم، پروژه‌ها به دلیل مشکل قیر یا کند اجرا می‌شوند یا اصلا اجرا نمی‌شوند، دولت، وزرای نفت، راه و شهرسازی و سازمان برنامه به این موضوع خاتمه دهند، در کشوری که نفت تولید می‌کنیم مردم نمی‌پذیرند ما مشکل قیر داشته باشیم و پروژه‌های ما اجرایی نشود.

وی خاطرنشان کرد:فصل کار در آذربایجان شرقی و هریس ۳ ماه بیشتر نیست ولی سال گذشته سهمیه قیر این منطقه را در زمستان تحویل دادند که عملاً پروژه های عمرانی اجرایی نمی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در تذکری به وزرای نفت و کشاورزی و صنعت در خصوص افزایش قیمت کود اوره بیان کرد: قیمت کود اوره سه برابر افزایش پیدا کرده است، در سال رونق تولید با وجود مشکلات کشاورزان انصاف نیست قیمت کود را سه برابر افزایش دهیم، این افزایش قیمت موجب مشکلاتی برای کشاورزان می‌شود.

عبدالهی در تذکری به وزیر علوم عنوان کرد: شما در کمیسیون آموزش قول دادید دانشکده هریس را راه اندازی کنید، به این قول عمل نشده است، به قولتان عمل کنید.