پروازهای فوق العاده تبریز – نجف برقرار شد
پروازهای فوق العاده تبریز – نجف برقرار شد
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از برقراری پروازهای فوق العاده به مناسبت ایام اربعین حسینی در مسیر تبریز - نجف خبر داد.

به گزارش شمس، رامین آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین و در پی درخواست‌های مکرر مردم شریف استان آذربایجان شرقی و لزوم افزایش پروازهای تبریز – نجف و بالعکس، شرکت هواپیمایی آتا اقدام به برقرای پروازهای فوق العاده در این مسیر کرده است.

وی با اشاره به برنامه زمانی این پروازها گفت: این پروازها روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۲۲ و ۲۳ مهرماه) ساعت ۱۰ صبح و هم چنین روزهای یکشنبه و دوشنبه ( ۲۸ و ۲۹ مهرماه) به ترتیب ساعت ۲۳:۵۰ و ۱۰ صبح انجام می شود.

در فرودگاه بین‌المللی تبریز که با عنوان فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز هم شناخته می‌شود، در روز به طور متوسط حدود ۴۴ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی انجام می شود.

از سال ۱۳۵۶ نخستین پروازهای خارجی به مقصد مکه، از فرودگاه تبریز انجام شد.

پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید مدنی شامل پروازهای تبریز – استانبول، تبریز-دبی، تبریز-ارزروم، تبریز-دمشق، تبریز-بغداد، تبریز-مدینه، تبریز-جده، تبریز-غازی عینتاب و تبریز-باکو، تبریز-نجف ، تبریز ، تفلیس , تبریز-وان همچنین پروازهایی در ایام نوروز و تعطیلات تابستان به شهرهایی همچون ازمیر، آنتالیا، بودروم، آدانا درترکیه، تفلیس در گرجستان و موناستیر در تونس هم انجام می‌شود.