پروازهای فرودگاه سهند مراغه از سر گرفته می‌شود
پروازهای فرودگاه سهند مراغه از سر گرفته می‌شود
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش شمس، علی جلیلی افزود: در پی رایزنی های استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار و مسئولان شهرستان مراغه با وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور، پروازهای این فرودگاه به زودی از سرگرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا و بر اساس قول مساعد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)، تا آخر مهر امسال هر هفته ۲ پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران به پرواز درخواهد آمد.

جلیلی اضافه کرد: همچنین براساس رایزنی های انجام شده، به زودی ۳ پرواز دیگر نیز از این فرودگاه به صورت هفتگی توسط شرکت های هواپیمایی خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه همراهی و همگرایی مسئولان شهرستانی در یک سال اخیر، زمینه ساز برقراری پروازهای این فرودگاه شد گفت: توسعه و رونق این فرودگاه به توسعه جنوب استان منجر می شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این دیدار اهمیت اقتصادی و فرهنگی شهرستان مراغه و لزوم برقراری پرواز هفتگی از فرودگاه سهند مطرح شد که مورد موافقت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

محمدرضا پورمحمدی افزود: تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی همچنین قول مساعد داد در صورت گشایش در وضعیت هوانوردی کشور، میزان پروازها از فرودگاه سهند افزایش یابد.

وی همچنین گفت: درخصوص برقراری پرواز تبریز- اربیل هم مذاکرات لازم انجام شد و بررسی‌های لازم در این خصوص توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

این فرودگاه دارای سالن ترمینال به وسعت یک هزار و ۲۰۰ متر است و از حدود ۱۸ ماه پیش به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیمای مسافری و همچنین عدم استقبال شرکت های هواپیمایی از برقراری پروازها، برای چندمین بار پروازهای آن تعطیل شد.

با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند مراغه به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا