پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران آذربایجان‌شرقی
پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران آذربایجان‌شرقی
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بانک کشاورزی در عرض ۲ ماه ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع و مصارف در اختیار دامداران و مرغداران استان قرار داد.

به گزارش شمس، اکبر فتحی در جمع سرمایه گذاران بخش کشاورزی، اظهار کرد: این تسهیلات در طرح راستای مردمی سازی یارانه توسط بانک کشاورزی با کمترین تشریفات اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه در مورد تسهیلات تکلیفی نیز در تبصره ۱۸، آذربایجان شرقی با تمام توان وارد شده است، ادامه داد: استان ۱۰۰ درصد منابع را جذب کرده طوری که در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط اعتباری مکانیزاسیون، کمباین و دنباله بند در بانک کشاورزی پرداخت شده است.

فتحی افزود: در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت مرغداری و اتحادیه مرغ های تخمگذار در استان بخشی از آن و در واقع ۵۰ درصد ارزش سرمایه در گردش مرغداران به آنها پرداخت شده است که این روند منطقی است.

وی همچنین از همت و تلاش مرغ داران و فعالان صنعت مرغداری در رفع مشکلات اصلاح یارانه ها قدردانی کرد و افزود: مرغداران و بخش کشاورزی با تلاش هایی که انجام دادند کمترین مشکلات را در تغییر ارز ترجیحی به نیمایی داشتند و در این جراحی اقتصادی کشور همکاری مناسب داشتند تا این طرح با موفقیت اجرا شود.

انتهای پیام/