پراکندگی استقرار کارگران ساختمانی در جای جای تبریز زیبنده نیست/ شهرداری به فکر احداث جایگاه باشد
پراکندگی استقرار کارگران ساختمانی در جای جای تبریز زیبنده نیست/ شهرداری به فکر احداث جایگاه باشد
عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به پراکندگی استقرار کارگران ساختمانی در جای جای تبریز، گفت: این امر نه تنها زیبنده یک فرد نیست، بلکه از نظر بصری نیز زیبنده تبریز، شهر اولین ها نیست

به گزارش شمس؛ قاسم زمانی با بیان اینکه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی باید به روز شود، خواستار پیگیری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی توسط نمایندگان مجلس و مسئولان شد و اظهار کرد: هم اکنون که فصل کار نیست، بازرسان تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی خیلی سخت‌گیری می‌کنند و به همین جهت بیمه اکثر اعضا قطع شده است.

وی افزود: بازرسان تامین اجتماعی در بازرسی‌های میدانی وقتی کارگری را در محل کار نمی‌بینند، بلافاصله بیمه اش را قطع می‌کنند که این امر منجر به قطع سهمیه بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان کارگری است و باید سهیمه آن بیشتر هم باشد، گفت: از نظر سهمیه بیمه کارگری در مضیقه هستیم و همیشه چند هزار نفر پشت سهمیه منتظر هستند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: مسئله بعدی بازنشستگی با ۳۵ سال سابقه کار برای این قشر است؛ در حالی که برای کار سخت کارگری این بسیار مشکل و ناممکن است و طبق قانون کار بازنشستگی ۳۰ سال با حقوق ۳۰ روز است لذا از مسئولان و قانونگذاران استدعا داریم در این مورد بازنگری کرده و این قانون را به ۲۵ سال تقلیل دهند.

زمانی، همچنین با اشاره به پراکندگی استقرار کارگران ساختمانی در جای جای تبریز، گفت: این امر نه تنها زیبنده یک فرد نیست، بلکه از نظر بصری نیز زیبنده تبریز، شهر اولین‌ها نیست و امیدواریم در شهر اولین‌ها کرامت انسانی نیز در مورد کارگران ساختمانی رعایت شود.

وی با بیان اینکه هنوز جایگاه خاصی برای انتظار کارگران در این شهر احداث نشده است، گفت: درخواست ما از شهرداری کلانشهر و شهرداران مناطق تبریز این است که در هر میدان جایگاه خاصی برای حضور کارگران ساختمانی ایجاد شود تا به لحاظ کرامت و عزت کارگری نیز شهر اولین‌ها باشد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه قرار بود ۲ ماه قبل از اتمام اعتبار کارت مهارت، از طرف سازمان تامین اجتماعی طی پیامکی به افراد اعلام شود در حالی که این کار عملی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کرونا و بیکاری قطع بیمه کارگران رنج مضاعفی بر آنها وارد می‌کند.

وی گفت: تامین اجتماعی در نیمه دوم سال به دلیل فصل سرما و تعطیلی اکثر کارگاه‌ها نباید مداخله کند، اظهار کرد: بازرسان تامین اجتماعی که کارگزار بخش خصوصی و افرادی غیرمتخصص هستند، آشنا به کار نبوده و با گزارش عدم کار و قطع بیمه فشار مضاعفی بر کارگران وارد می‌کند. خواهشمندیم تامین اجتماعی در ۶ ماه دوم سال حال کارگران ساختمانی را مراعات کند.

زمانی، صدور کارت مهارت برای گارکران ساختمانی را برعهده سازمان فنی حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: از سازمان فنی و حرفه ای می‌خواهیم که آموزش‌ها را درست انجام دهد، زیرا که کیفیت آموزش‌ها بسیار پایین است؛ باید از استادکاران باتجربه در اخذ آزمون‌ها استفاده شود تا مهارت آموزان با استانداردهای به روز آموزش ببینند.

وی، پایین بودن دستمزدها و مشکلات معیشتی را مسائل مبتلابه همه کارگران ساختمانی عنوان کرد و افزود: بیکاری معضل اصلی کارگران ساختمانی است به طوری که بسیاری از کارگران کمتر از سه روز در ماه کار می‌کنند.

انتهای پیام /
  • منبع خبر : ایرنا