پتروشیمی تبریز دیگر آلاینده نیست!
پتروشیمی تبریز دیگر آلاینده نیست!
قائم مقام شرکت پتروشیمی تبریز گفت: محیط زیست مستقیم در مجتمع است و هر لحظه در حال پایش است و با کوچکترین آلودگی اطلاع رسانی می‌شود و با آزمایشگاه محیط زیست نیز قرارداد داریم تا بدون اطلاع هر لحظه برای آزمایش وارد مجتمع شوند.

به گزارش شمس، احمد طهماسبی، قائم مقام شرکت پتروشیمی تبریز امروز در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پتروشیمی تبریز ۶ ناحیه با انواع واحدها دارد و قلب مجتمع واحد اُلفین است و خوراک آن نفتا است.

وی گفت: شرکت پتروشیمی تبریز با تولید اقتصادی محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی، انعطاف بالا در تغییر نوع و گرید محصولات، تحویل سریع آن به بازارهای داخلی و خارجی بازده مناسبی را نصیب سهامداران کرده، با تکیه بر سرمایه های سازمان و با رویکرد توسعه پایدار به تعهدات خود در قبال تمامی ذینفعان عمل می‌کند.

قائم مقام شرکت پتروشیمی تبریز گفت: اجرای پروژه ۳۱۰ هزار ولتی پلی اتیلن داخلی‌سازی شده است و با ارزش‌ترین محصول کشور نیز است استایرن منومر است که در پتروشیمی تبریز تولید می‌شود.

وی ابراز کرد: ایجاد مساحت ۱۱۰ هکتاری به صورت باغ در اطراف پتروشیمی از دیگر کارها برای جلوگیری از آلودگی است و همچنین برای جلوگیری از هدررفت آب لوله‌کشی برای استفاده از پساب آب در خود مجتمع و پالایشگاه استفاده می‎‌شود.

طهماسبی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار تن تولید و صادرات داریم که بیشتر به کشورهای اروپای شرقی، ترکیه، ارمنستان و چین است.

وی بیان داشت: دو هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل رسمی و غیررسمی داریم و در دولت سیزدهم همه نیروهای پیمانکار جذب پتروشیمی شده‌اند.

قائم مقام شرکت پتروشیمی تبریز گفت: در مورد آلودگی و شائبه آلودگی در پتروشیمی تبریز کارهای بزرگی از قبیل پوشش گذاری در حوضچه در واحد پساب اجرای پروژه آرتیو برای جمع کردن آلایندگی اجرا شده است.

وی افزود: محیط زیست مستقیم در مجتمع است و هر لحظه در حال پایش است و با کوچکترین آلودگی اطلاع رسانی می‌شود و با آزمایشگاه محیط زیست نیز قرارداد داریم تا بدون اطلاع هر لحظه برای آزمایش وارد مجتمع شوند.

طهماسبی گفت: هر لحظه سیستم مجتمع برای همه فعالان محیط زیست باز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین کاری که کردیم این است که آب خروجی از مجتمع نداریم و همه را بازچرخانی می‌کنیم.

طهماسبی در رابطه با میزان عوارض پرداختی از بابت آلایندگی به شهرداری گفت: عوارض بستگی به میزان آلایندگی دارد و عدد خاصی نیست و طبق اعلام محیط زیست این میزان تعیین می‌شود.