ویژه برنامه ادبی نقد و بررسی کتاب «سربداری دیگر» با حضور عبدالمجید نجفی در تبریز
ویژه برنامه ادبی نقد و بررسی کتاب «سربداری دیگر» با حضور عبدالمجید نجفی در تبریز
پیش همایش بزرگداشت ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی در قالب یک ویژه برنامه ادبی و نقد و بررسی کتاب "سربداری دیگر" با حضور عبدالمجید نجفی در تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، این برنامه از مجموع پیش همایش‌های بزرگداشت ثقه‌السلام تبریزی بود که پیرو مصوبات ستاد برگزاری اولین همایش ملی مبنی بر اجرای پیش همایش‌های علمی و فرهنگی توسط نهادها و ادارات استان صورت گرفت.

در این ویژه برنامه ادبی، که جمعی از نوجوانان عضو مراکز کانون تبریز حضور داشتند کتاب “سربداری دیگر” نوشته عبدالمجید نجفی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و این نویسنده صاحب نام ادبیات کودک و نوجوان ضمن تشریح وقایع تاریخی مرتبط با شهادت ثقه‌الاسلام تبریزی به سوالات نوجوانان حاضر در مراسم که این کتاب را به دقت خوانده بودند پاسخ داد.

آشنایی نوجوانان با چهره‌های نقش آفرین تاریخ آذربایجان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده از جمله اهداف برگزاری این پیش همایش بود. ضمن آنکه در این نشست در خصوص اصول و مبانی نگارش رمان‌های تاریخی نیز بحث و تبادل نظر شد.

کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی یکی از ادارات عضو ستاد برگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی است.

بیوک رئیسی قائم مقام این ستاد نیز در این نشست در سخنانی بر ضرورت توجه به نوجوانان به ویژه در موضوعات تاریخی تاکید و از برگزاری این جلسه ادبی قدردانی کرد.

انتهای پیام /