وقوع ۱۹ قتل در ۳ ماهه نخست سال جاری در استان/ ۵۳ درصد قتل‌ها با اسلحه سرد صورت می‌گیرد
وقوع ۱۹ قتل در ۳ ماهه نخست سال جاری در استان/ ۵۳ درصد قتل‌ها با اسلحه سرد صورت می‌گیرد
عباس‌زاده گفت: در سه ماهه امسال ۱۹ مورد قتل در استان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شمس، سرهنگ صابر عباس زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبیین عملکرد پلیس در سه ماهه نخست امسال، اظهار داشت: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به صورت قاچاق وارد کشور شده و پلیس وظیفه برخورد و جمع آوری این دستگاه‌ها را برعهده دارد.

وی در خصوص پرونده‌های متشکله در حوزه کلاهبرداری در سه ماهه امسال گفت: یک هزار و ۱۳۶ پرونده کلاهبرداری در استان تشکیل شده که ۸۰ درصد آنها کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار قتل در استان عنوان کرد: در سه ماهه امسال ۱۹ مورد قتل در استان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۳ درصد آلات قتاله مورد استفاده چاقو و قمه، ۱۷ درصد سلاح گرم و ۱۰ درصد نیز جسم سخت مثل چوب و آهن می‌باشد.

سرهنگ عباس‌زاده گفت: عمده انگیزه قتل‌های انجام شده نزاع و درگیری بوده که این نشان دهنده پایین بودن آستانه صبر و تحمل مردم است؛ اختلافات خانوادگی نیز ۳۲ درصد علت قتل‌های به وقوع پیوسته در استان بوده است.

وی با اشاره به طرح مبارزه با سرقت در سطح استان، گفت: ۸۹ باند سرقت در آذربایجان‌شرقی متلاشی شده و تعداد سارقان دستگیر شده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

این مقام انتظامی با اشاره به پرونده‌های قاچاق کشف شده در استان افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۹ میلیارد تومان است که از نظر تعداد پرونده ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی نیز ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۶۹ میلیارد تومان است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: در حوزه اختلال اقتصادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۵۸ درصد کاهش یافته و در بحث تبانی در معاملات دولتی نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی همچنین از شناسایی و توقیف ۲۷۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، موسوم به «ماینر» در خرداد ماه امسال در آذربایجان شرقی خبر داد.