وعده شهردار تبریز برای رفع مشکلات بزرگ‌ترین مرکز درمانی کودکان شمال غرب
وعده شهردار تبریز برای رفع مشکلات بزرگ‌ترین مرکز درمانی کودکان شمال غرب
وعده شهردار تبریز برای رفع مشکلات بیمارستان کودکان «مردانی آذر» این شهر به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی تخصصی کودکان منطقه شمال غرب، زمینه‌ساز امیدواری برای استفاده بهینه از خدمات آن توسط خانواده‌های کم‌بضاعتی است که برای درمان دردهای جگرگوشه‌هایشان به آن روی می‌آورند.

به گزارش شمس، بیمارستان کودکان «زهرا مردانی آذر» به عنوان بزرگ ترین مرکز درمانی تخصصی کودکان منطقه شمال غرب کشور در زمینی به وسعت ۹ هکتار، اوایل امسال، فعالیت رسمی خود را شروع کرد، اما به دلیل واقع شدن در جاده تبریز- باسمنج، مشکلاتی را برای مراجعان، به ویژه از لحاظ دشواری رفت و آمد به دلیل فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری آن از مرکز شهر، به وجود آورده است.

تمامی هزینه های ساخت و تجهیز این بیمارستان با زیربنای ۵۵ هزار مترمربع توسط خانواده مردانی آذر، خیر تبریزی، تقبل شده است.

این مرکز درمانی ۵۴۰ تختخوابی که قابل افزایش به ۶۴۰ تخت می باشد، در حال حاضر با ۲۷۰ تخت اشغال شده به بیماران ارایه خدمت می کند که ۵۰ درصد مراجعان آن از استان های همجوار می باشد.

با وجود اینکه کارهای انتقال بیمارستان قدیمی کودکان به محل کنونی واقع در یکی از شهرک های اقماری تبریز پس از مدت ها، عملیاتی و پذیرش بیماران در آن آغاز شده است، اما دوری از مرکز شهر، نبود امکانات ایاب و ذهاب، کمبود امکانات نرم افزاری و نبود راه دسترسی مناسب، از جمله مشکلات آن می باشد.

مشکلات بیمارستان مردانی آذر را با همکاری سایر دستگاه ها برطرف می کنیم

بدیهی است که بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به دسترسی به بیمارستان تخصصی کودکان «زهرا مردانی آذر» در باسمنج به شهرداری مربوط است؛ از همین رو شهردار تبریز در دیدار روز گذشته خود از این مرکز درمانی به همراه رییس و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز اعلام کرد: مشکلات بیمارستان کودکان مردانی آذر این شهر، پیگیری و با همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان رفع می‌شود.

یعقوب هوشیار افزود: راه دسترسی، قطعی آب بیمارستان، عدم خط‌دهی تلفن‌های همراه و خدمات دهی شرکت اتوبوسرانی، استقرار خط تاکسی، ورودی نامناسب بیمارستان برای تردد مردم و آمبولانس‌ها از مهمترین مشکلات بیمارستان مردانی آذر هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود موارد و مشکلات بیمارستان کودکان مردانی آذر در یک ماه آینده با تلاش‌های شهردار منطقه ۹ تبریز حل شود، اظهار داشت: راه دسترسی بیمارستان باید تغییر و اصلاح شود و برای حل مشکل روشنایی مسیر نیز باید هماهنگی‌های لازم با شرکت برق انجام شود.

شورای شهر و شهرداری از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات بیمارستان دریغ نمی کنند

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات این بیمارستان در حوزه های مختلف، گفت: برای حل مشکل روشنایی بیمارستان مسوولان شرکت برق به صحن شورای اسلامی شهر دعوت می شوند و موضوع پیگیری می‌ شود.

حجت الاسلام رسول برگی، با اشاره مشکل آب بیمارستان کودکان مردانی آذر افزود: در هفته‌های آینده نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به جلسه شورای اسلامی دعوت می شود تا مشکلات قطعی آب بیمارستان رفع شود.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز از هیج اقدامی برای حل معضلات بیمارستان کودکان مردانی آذر دریغ نخواهند کرد.

مشکلات بیمارستان کودکان «مردانی آذر» کدامند؟

رییس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر نیز نبود راه دسترسی مناسب، نبود ناوگان حمل و نقل عمومی، آنتن دهی نامناسب تلفن های همراه و اینترنت، نبود روشنایی کافی در معابر و مشکلات کادر درمان را از جمله ده ها عنوان معضل این مجموعه بیان کرد.

عباسعلی درستی، یکی دیگر از مهمترین مشکلات بیمارستان کودکان تبریز را نبود سرویس دهی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به این مجموعه عنوان و اضافه کرد: با وجود اینکه بارها برای حل این مشکل با شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز مذاکره شده، اما این مذاکرات تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

به گفته وی نبود امکانات ایاب و ذهاب باعث دلسردی و کم توجهی مردم برای مراجعه به بیمارستان شده است و ادامه این روند به طور قطع موجب کاهش مشتریان و در نهایت تعطیلی مجموعه را در پی خواهد داشت که تا دیر نشده باید مدیران استانی و شهرستانی چاره ای در این زمینه اندیشه کنند.

درستی، نبود روشنایی مناسب در معابر و جاده های منتهی به بیمارستان، سرویس دهی ضعیف اینترنت، نبود مهدکودک برای فرزندان کادر درمان، پایین بودن اضافه کاری پرستاران و کادر درمان، نبود پزشک مقیم در اورژانس، نبود بوفه مناسب برای استفاده همراهان بیماران و محل نامناسب دفع پسماندها را از دیگر مشکلات مهم بیمارستان کودکان مردانی آذر بیان کرد.

فرماندار تبریز: رفع فوری مشکلات بیمارستان کودکان، دغدغه اصلی ماست

فرماندار شهرستان تبریز نیز پیشتر اعلام کرده بود که رفع فوری مشکلات بیمارستان کودکان مردانی آذر، دغدغه اصلی ماست و در این خصوص اقدامات اساسی به انجام می‌رسد.

علی جعفری آذر با اشاره به اینکه این بیمارستان اخیرا” به طور رسمی راه اندازی شده و تمامی امکانات و بیماران بیمارستان قدیم کودکان به این محل جدید منتقل شده است، یادآور شد: بر همین مبنا مشکلات عدیده ای برای بیماران و همراهان وجود دارد که باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی اقدام به رفع آنها شود.

وی اضافه کرد: هر چند از یک سال قبل مقدمات راه اندازی این مرکز درمانی شروع شده، اما مشکلاتی در زمینه ایاب و ذهاب، راه های دسترسی و امور مربوط به آب و فاضلاب آن وجود دارد که باید در نشست تخصصی و ویژه نسبت به ارایه راهکارهای رفع آنها اقدام کرد.

جعفری آذر یکی از مشکلات مهم بیمارستان کودکان تبریز را نحوه رفت و آمد به این محل بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه این بیمارستان در حوزه استحفاظی باسمنج قرار گرفته است، باید با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و نیز راهنمایی و رانندگی و شهرداری تبریز و باسمنج جلسه ای برگزار و تصمیمات نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

وی لازمه رفع مشکلات کنونی بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز را همکاری و همیاری دستگاه های مختلف اجرایی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، شرکت واحد اتوبوسرانی، آب و فاضلاب، برق و راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: بدون تردید رفع این همه مشکل از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است.

انتهای پیام /