وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی تثبیت شده است/ مشمولان دُز سوم، واکسن کرونای خود را تزریق کنند
وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی تثبیت شده است/ مشمولان دُز سوم، واکسن کرونای خود را تزریق کنند
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وضعیت کرونایی این استان طی هفته های اخیر تثبیت شده همراه با کمی افزایش در مراجعات سرپایی است.

به گزارش شمس، سیمین خیاط‌ زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه هم اکنون هیچ یک از شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و آبی کرونایی نیستند، افزود: هم اکنون تعداد ۱۷ شهرستان استان وضعیت زرد و تعداد چهار شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند.

به گفته وی وضعیت کرونایی استان نسبتاً در حالت تثبیت قرار دارد و موارد بستری و فوتی رو به کاهش است به طوری که آمار فوتی روزانه یک تا دو نفر است و در برخی روزها فوتی کرونایی نداریم.

خیاط زاده با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی کرونایی به مراکز درمانی استان طی روزهای اخیر اندکی افزایش یافته است، آن را طبیعی خواند و اظهار داشت: بعد از تزریق واکسن ها اگر سویه ای هم در میان جمعیت باشد، افراد علائم مختصری از خود نشان می‌دهند که باید چند روز استراحت کنند.

وی بر تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان تاکید و اضافه کرد: دانشجویان باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن و دانش‌آموزان نیز باید نسبت به تزریق دُز دوم واکسن کرونای خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: درصد قابل توجهی از جمعیت مشمول آذربایجان شرقی دُزهای اول و دوم را تزریق کرده‌اند اما همچنان میزان دریافت دُز سوم نسبت به دو دُز اول و دوم عقب است که توصیه می‌شود مشمولان دُز سوم خود را تکمیل کنند تا در موج و سویه‌های قوی احتمالی در آینده کمتر درگیر شوند.

وی انتظار یک سری از افراد مبنی بر درگیر نشدن با بیماری کووید ۱۹ را بیهوده خواند و گفت: اینکه تصور شود پس از تزریق واکسن به هیچ وجه درگیر بیماری نمی شویم، غلط است و در واقع واکسن موارد شدید درگیری افراد و بستری‌ شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

خیاط زاده واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله را مهم خواند و با بیان اینکه خانواده‌ها باید در این رابطه دقت کنند تا دُز اول و دوم کودکان تزریق شود، افزود: دانشجویان بالای ۱۸ سال نیز باید دز سوم خود را تزریق کنند.

وی گفت: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان، اگر این افراد بیماری زمینه‌ای داشته باشند باید به پزشک مراجعه کرده و برگه‌ای بگیرند تا دُز سوم نیز برای آنها تزریق شود.

سیمین خیاط‌ زاده اضافه کرد: اگر کودکی به هر دلیلی علائم سرماخوردگی داشته باشد، به هیچ وجه نباید به مدرسه برود و باید چند روز در خانه بماند تا علائم کاملا” از بین برود.

انتهای پیام/