وضعیت نارنجی تبریز در آستانه شکستن/ مظلومیت اصناف خُرد در آذربایجان
وضعیت نارنجی تبریز در آستانه شکستن/ مظلومیت اصناف خُرد در آذربایجان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خروج آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی و اما شکننده بودن وضعیت نارنجی اشاره کرد.

به گزارش شمس، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه وضعیت آذربایجان شرقی با وجود خروج از وضعیت قرمز، بسیار شکننده است، اظهار داشت: خوشبختانه آمار فوتی و بستری‌ها در سایه‌ همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها، کاهش چشمگیری داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین بر ضرورت تداوم همکاری و همراهی مردم و اصناف و ایفای نقش سازمان‌ها برای تداوم کاهش بیماری، تاکید کرد.

درستی در پایان با بیان این‌که هرگونه تجمعی می‌تواند خطرناک و موجب افزایش موارد بیماری باشد، خاطرنشان کرد: همه با شرایط موجود موافق بوده و متعهدانه و مسئولانه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند تا شاهد کنترل بیش از پیش بیماری باشیم.

گفتنی است، با وجود اظهارات علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر نارنجی بودن وضعیت کرونایی تبریز و ممنوعیت بازگشایی مشاغل گروه ۳ و ۴ در مناطق نارنجی، بیشتر مشاغل گروه ۳ و حتی ۴ در تبریز هفته جدید را بدون تعطیلی آغاز کردند.

در این میان، برخی از مردم که به دلایل فشارهای اقتصادی و معیشتی در هفته‌های گذشته مجبور به گشایش مغازه و پاساژها شده بودند، با برخورد سخت نهادهای نظارتی روبرو شدند.

بلاتکلیفی تعطیلی مشاغل ۳ و ۴ در تبریز نشان دهنده عدم برخورد سفت و سخت نهادهای نظارتی در این هفته می‌باشد. این مسئله نیز اصناف خاطی هفته‌های پیش را در وضعیت مظلوم قرار داده است.