وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی چرا به سمت استعفاء رفت؟
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی چرا به سمت استعفاء رفت؟
حجت‌الله عبدالملکی پس از قریب به ۱۰ ماه فعالیت به‌عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استعفاء کرد، عده‌ای در داخل دولت عبدالملکی را عامل بروز تورم و اعتراضات اخیر می‌دانند و قشر ضعیف جامعه با این دیدگاه مخالف‌اند و از اقدام تاریخی عبدالملکی در نزدیکی حقوق اقشار ضعیف به سایر گروه‌ها راضی‌اند.

سیاسی شمس: حجت‌الله عبدالملکی پس از قریب به ۱۰ ماه فعالیت به‌عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استعفاء کرد و علت آن را افزایش هماهنگی در دولت خواند تا پرده اختلافات او با سایر وزرا و معاونین رئیس‌جمهور کنار زده شود.

در ماه‌های اخیر اظهارات وزیر جوان دولت سیزدهم مبنی بر اشتغالزایی با یک میلیون تومان سوژه‌ی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بود و شاید همین یک جمله سایر اقدامات خوب او را به‌حاشیه برد.

عملکرد وزیر مستعفی کار، تعاون و رفاه اجتماعی را نباید صفر و صد دید. او در مبارزه با فساد و شفافیت درون سازمانی گام‌های بلندی برداشت و ضمن ساماندهی هلدینگ‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت و توجه به مباحث کارآفرینی و فنی حرفه‌ای، در حمایت از کارگران و اقشار ضعیف اقدامات موثری را به‌ثبت رساند اما ریسک بزرگ عبدالمکی در افزایش حقوق‌ها، او را زمین زد!‌

گفته می‌شود اصلی‌ترین علت استعفاء وزیر کار تفاوت دیدگاه او با سایر دولت‌مردان بر سر افزایش حقوق‌ها بوده بطوریکه با چراغ سبز عبدالملکی حداقل دستمزد کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۵۷ درصد افزایش یافته و موجب بروز تورم و اعتراض سایر گروه‌های شغلی به چرایی افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌شان شده است.

فی‌الواقع عده‌ای در داخل دولت عبدالملکی را عامل بروز تورم و اعتراضات اخیر می‌دانند و معتقدند او با افرایش ۵۷ درصدی حقوق‌ها دولت را در برابر عمل انجام شده قرار داده و فشار مضاعفی به بخش خصوصی وارد کرده است. هرچند قشر ضعیف جامعه با این دیدگاه مخالف‌اند و از اقدام تاریخی عبدالملکی در نزدیکی حقوق اقشار ضعیف به سایر گروه‌ها راضی‌اند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی