کرونا بزرگترین چالش نظام آموزشی قرن را رقم زد
کرونا بزرگترین چالش نظام آموزشی قرن را رقم زد
محسن حاجی میرزایی گفت: کرونا بزرگترین چالش نظام آموزشی قرن را رقم زد و به یکباره ساز و کارهای تعلیم و تربیت را دچار محدودیت کرد.

به گزارش شمس، محسن حاجی‌میرزایی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود، افزود: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست چراکه تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است.

وی اظهار کرد: در این وضعیت بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانه های مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوه های نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم.

حاجی میزایی با بیان اینکه بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش می رویم، ادامه داد: این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را می طلبید و باید از این فضا استفاده می شد.

وی یادآوری کرد: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند اما اکنون آن ها می توانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چراکه این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکه ای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل می دهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی افراد نقد می کنند که فضای اینترنت مناسب نبود، گفت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد و بر این اساس ما ناچار دانش آموزان را به این فضا سوق دادیم اما آنان را از بستر ناامن به بستر امن منتقل کردیم تا دانش آموزان با معلمان خودشان در این بستر ارتباط برقرار می کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: دغدغه ما این بود تا دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به مشکل نیافتند و بر این اساس امکان ارتباط معلم و دانش آموز یک اصل بود که این کار را به طرق مختلف برقرار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به تبریز صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی شد و پس از دیدار با امام جمعه هم اکنون در نشست صمیمی با معلمان و اصحاب فرهنگیان آذربایجان شرقی شرکت کرده است.

انتهای پیام/