وزارت نیرو آلودگی نیروگاه تبریز را فوری رفع کند
وزارت نیرو آلودگی نیروگاه تبریز را فوری رفع کند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از بی توجهی به شرایط بحرانی آلودگی هوای تبریز ناشی از سوخت نیروگاه، گفت: لازم است وزارت نیرو در این زمینه سریع وارد عمل واین آلودگی فوری رفع شود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: مردم تبریز از عملکرد وزارت نیرو در بی توجهی به سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز به شدت گله دارند و باید اقدامات اساسی در این زمینه به انجام برسد.

وی اظهار داشت: بنده از وزارت نیرو و وزارت نفت سواب دارم، که چرا استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز به اوج خود رسیده است؟ البته در این راستا نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر باشید که چرا در دیگر نیروگاه‌های کشور اجازه استفاده از مازوت داده نمی‌شود، اما در تبریز این اجازه داده می‌شود.

آل هاشم با اشاره به پیگیری استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، ابراز امیدواری کرد این پیگیری ها در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه منجر شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در سطح جامعه، لازمه تحقق عدالت را  مبارزه با فقر،فساد و تبعیض دانست و ادامه داد: مبارزه با فقر وظیفه همگانی بوده که طبق آیات قرآن یکی از نشانه‌های تکذیب دین این است که انسان مقابل فقر بدون عکس العمل باشد.

آل هاشم رعایت حق و  حقوق کارگران را از جمله مصادیق بارز عدالت در جامعه توصیف و اضافه کرد:  باید حقوق طبیعی کارگران رعایت شود که در این زمینه امنیت شغلی و بیمه کارگران جزو حقوق طبیعی آنهاست و وظیفه کارفرماست آنها را تامین کند.

وی گرانی انواع کالا در کشور را برای مردم سخت و زجرآور دانست و گفت: سوال مردم این است که چرا با تغییر دولت مسائل اقتصادی حل نشده است؟ باید گفت دولت سیزدهم در شرایط بغرنج قرار دارد و بعضی جریانات مغرض عملکرد سه ماهه آیت الله رئیسی را با دوره ۴ ساله و ۸ ساله دولت قبل مقایسه می‌کنند که این به هیچ عنوان عادلانه نیست.

آل هاشم مشکلات کنونی را ناشی از عملکرد دولت قبل دانست و گفت: همین امر سبب شده شخص رئیس جمهور به سفرهای استانی بروند و در میان مردم حضور یابند؛ باید توجه داشت که شرایط کنونی صبر انقلابی می‌طلبد، صبری که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از دولت سلب کنند.

وی گفت: دولت مردان باید تدابیری اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی درست بشود و گرانی کالاها و عدم ثبات قیمت حل شود.

خطیب جمعه تبریز با تسلیت رحلت آیت الله مجتهدشبستری به مردم آذربایجان، روحانیت، مراجع تقلید و مقام رهبری، گفت: ایشان نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشتند.

آل هاشم ادامه داد: این عالم مبارز ۴ دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و در ادوار مختلف نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بودند که نقش اساسی در مقابله با توطئه‌های دشمنان به خصوص در فتنه ۸۸ داشت.

وی افزود: شب گذشته با خانواده این مجتهد عالیقدر به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم.

انتهای پیام/