ورود سامانه جدید بارشی از فردا شب به آذربایجان‌شرقی/ از آلودگی هوا کاسته می‌شود
ورود سامانه جدید بارشی از فردا شب به آذربایجان‌شرقی/ از آلودگی هوا کاسته می‌شود
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از شب پنجشنبه با ورود سامانه جدید بارشی به استان از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

به گزارش شمس؛ محمد امیدفر گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد ورود این سامانه بارشی موجب ناپایداری جو و بارش باران، برف و کاهش دما در کلیه نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در این مدت احتمال لغزندگی و اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌‌‌های کوهستانی نیمه جنوبی استان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود مردم و مسافران از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز یکشنبه هفته آینده وضعیت نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد شد و در نتیجه احتمال افزایش غلظت آلاینده‌‌‌های جوی به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌‌‌های پیشیابی هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا ظهر پنج شنبه در استان بوده و با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده‌‌‌های جوی بویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان افزایش می‌یابد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌‌‌های اقلیمی‌جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌‌‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌‌‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌‌‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌‌‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌‌‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام /