ورزشکاران تبریزی، شاکله تیم ملی کاتا/ شاهین: هدفمان کسب مدال جهانی است
ورزشکاران تبریزی، شاکله تیم ملی کاتا/ شاهین: هدفمان کسب مدال جهانی است
مربی تبریزی تیم ملی کاتا گفت: تبریز دارای پیشینه تاریخی در ورزش کاتا بوده و تیم ملی کنونی نیز نسل چهارم کاتای تبریز بوده و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش شمس، احد شاهین با بیان اینکه این تیم به دنبال کسب مدال طلای جهانی است، افزود: مسابقات قهرمانی آسیا تیرماه در مالزی، مسابقات بازی‌های آسیایی مرداد در چین و مسابقات جهانی مجارستان آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود، بر این اساس تیم مراحل آماده‌سازی خود را با جدیت آغاز کرده است.

وی افزود: تیم کاتای جمهوری اسلامی چند روز پیش در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان سری آ سال ۲۰۲۳ به میزبانی قونیه ترکیه که با شرکت حدود یک هزار و ۲۰۰ ورزشکار برگزار شد، در بخش کاتای تیمی با برتری در مقابل میزبان این مسابقات، موفق به کسب مدال برنز شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای این تیم شامل «سهند اسلامی»، «مهدی حق نظری» و «محمد صدرا شیدزی» است، اظهار کرد: ترکیب این تیم حدود ۲ سال است که برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی حفظ شده تا بتوانند در این مسابقات برای کشورمان مدال کسب کنند.

مربی تیم کاتای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حمایت مسوولان و دست اندرکاران ورزشی آذربایجان‌شرقی و کشور موجب افزایش انگیزه اعضای این تیم برای کسب مدال آسیایی و جهانی می‌شود، گفت: اکنون اعضای تیم ملی در حال انجام تمرینات لازم برای شرکت در مسابقات آسیایی، جهانی و بازی های آسیایی در سال آینده هستند.

شاهین، با اظهار امیدواری برای کسب اولین مدال طلای جهانی، ادامه داد: تیم تبریز در سالیان گذشته با ترکیب من، رامین روشنی، فرزاد محمدخانلو به مربیگری نیکزاد موفق به کسب مدال طلای آسیا شده است و تلاش می‌شود با ترکیب تیم فعلی نیز بتوان مدال طلای جهانی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: تبریز دارای پیشینه تاریخی در ورزش کاتا بوده و کاتاکاران این شهر در دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ همواره در تیم ملی حضور داشتند و تیم ملی کنونی نیز نسل چهارم کاتای تبریز بوده و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

مربی تیم کاتای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این تیم برای سرافراز کردن پرچم جمهوری اسلامی در میادین بین‌المللی نیازمند حمایت مادی و معنوی مسوولان دارد، گفت: مسابقات سال آینده آسیایی آخر تیر ماه در مالزی، مسابقات جهانی در آبان ماه در مجارستان و بازی‌های آسیایی در مرداد ماه در چین برگزار می‌شود و این تیم در این مسابقات حضور خواهد داشت.

شاهین، اصلی‌ترین رقبای تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران را ژاپن، ترکیه، مصر، ایتالیا و اندونزی اعلام کرد و افزود: با وجود امکانات پایین تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی در مقایسه با رقبا، فاصله تیم ما با این تیم‌ها کم است و با حمایت های مسوولان و ایجاد انگیزه بالا در اعضای تیم می‌توان بر رقبا پیروز شد.

احد شاهین از سال ۷۹ تا سال ۸۶ عضو تیم ملی کاراته کشور بوده و از سال ۸۶ تا ۸۹ سرمربی تیم ملی قطر، از سال ۹۰ تا ۹۶ عضو تیم ملی ایران و از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ نیز دبیر شورای فنی کاتای ایران را در کارنامه خود دارد.

وی دارای هفت مدال لیگ جهانی، سه مدال آسیایی و اولین مدال‌آور تاریخ طلای ایران در آسیا است.

با حمایت مسوولان و همدلی اعضای تیم می‌توان طلای جهان را کسب کرد

کاپیتان تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران نیز با اظهار امیدواری برای کسب مدال طلای مسابقات آسیایی و جهانی، گفت: با حمایت مسوولان و همدلی اعضای تیم می توان به اولین مدال طلای جهانی را در کاتای تیمی برای کشور به ارمغان آورد.

سهند اسلامی، که دارای ۳۰ سال سن بوده و از پنج سالگی کاراته کار کرده است، افزود: اعضای تیم در آمادگی به سر می‌برند و با کار گروهی می‌توانیم به هدف مشترک خود برای کسب مدال طلای جهانی و آسیایی دست یابیم.

وی یادآور شد: حدود ۱۵ سال زیر نظر احد شاهین در این رشته فعالیت می‌کنم و در سال ۲۰۱۵ در کاتای تیمی موفق به کسب مقام دومی لیگ جهانی در استانبول ترکیه شده‌ام و در جام‌های مختلف بین‌المللی در کاتای تیمی و انفرادی نیز رتبه های برتر را کسب کرده‌ام.

کسب نشان طلای مسابقات آسیایی و جهانی هدف اصلی اعضای تیم است

عضو تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: کسب مدال طلای مسابقات سال آینده آسیایی و جهانی هدف اصلی اعضای تیم بوده و برای کسب آن نهایت تلاش خود را زیر نظر مربی تیم ملی انجام می‌دهند.

مهدی حق نظری، که ۲۷ سال سن داشته و ۱۵ سال کاراته کار می‌کند، افزود: اهل میاندوآب بوده و ۹ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم و اولین مربی من، پدرم است.

وی اظهار کرد: اولین مدال نقره بین‌المللی را در سال ۲۰۱۵ در لیگ جهانی ترکیه کسب کرده و دارای چندین مدال بین‌المللی جام وحدت و دوستی بوده و چندین سال است که عضو تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران هستم.

می‌خواهم در کشور تاریخ‌ساز شوم

عضو دیگر تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران با ۲۰ سال سن نیز گفت: به عنوانی یکی از اعضای تیم ملی کاتای کشورمان می‌خواهم با کسب مدال طلای جهانی، در کشور تاریخ‌ساز شوم.

محمد صدرا شیدزی، افزود: از سال ۸۶ فعالیت خود را در این رشته شروع کرده و از سال ۹۲ به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کنم و در سه ماه گذشته در مسابقات رده سنی زیر ۲۱ سال برای شرکت در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت کردم.

وی اظهار کرد: ۲ ماه گذشته نیز در لیگ جهانی پایه در دبی امارات به مرحله نیمه نهایی راه یافته بودم.

گفتنی است،تیم کاتای جمهوری اسلامی ایران با ترکیبی از ورزشکاران آذربایجان‌شرقی اکنون مراحل آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی سال آینده را در تبریز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/