وحشت مردم در پی احساس زمین لرزه ۵.۴ ریشتری/ زمین لرزه خوی در آذربایجان شرقی خسارتی نداشت
وحشت مردم در پی احساس زمین لرزه ۵.۴ ریشتری/ زمین لرزه خوی در آذربایجان شرقی خسارتی نداشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری شهرستان خوی، در تبریز و دیگر شهرهای استان ما خسارت جانی و مالی نداشت.

به گزارش شمس، مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل وقوع این زمین لرزه را حوالی خوی استان آذربایجان غربی اعلام کرده است که در شهرهای آذربایجان شرقی به خصوص تبریز هم احساس و موجب وحشت مردم شد.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم تبریز بامداد امروز از ترس خانه های خود را ترک کرده و به خیابان ها ریختند؛ آنان تصور کرده بوند که کانون زمین لرزه در تبریز است.

این زمین لرزه تا کنون هشت پس لرزه در مقیاس های کمتر از ۳.۱ ریشتر داشته است.

زمین لرزه خوی در آذربایجان شرقی خسارتی نداشت

محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در گفت و  گو با خبرنگاران افزود: اکیپ های بازرسی و عملیاتی از نخستین دقایق وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی، در شهرستان های مرند، شبستر و جلفا در آذربایجان شرقی نیز فعال شدند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش هایی که از اورژانس و جمعیت هلال احمر شهرستان های آذربایجان شرقی گرفته ایم، خوشبختانه زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی و مالی در آنها بر جا نگذاشته است.

وی ادامه داد: اکیپ های بازرسی را در نخستین دقایق وقوع زمین لرزه به مناطق حاشیه نشین تبریز از قبیل ایده لو نیز اعزام کردیم که خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت در این مناطق نیز دریافت نکرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی یادآوری کرد: البته مردم تبریز و شهرستان های نزدیک به کانون زمین لرزه به دلیل وحشت ناشی از وقوع آن خانه های خود را ترک کردند.

انتهای پیام/