وجود ۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‏ های غیررسمی تبریز
وجود ۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‏ های غیررسمی تبریز
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‏‌شرقی از وجود 96 هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌‏های غیررسمی تبریز خبر داد و گفت: حدود 384 هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‏‌ها زندگی می‎کنند.

به گزارش شمس،  ابوالقاسم سلطانی  در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان با اشاره به پیشنهاد الحاق دو قطعه زمین به محدوده مصوب شهر تبریز اظهار کرد: طبق بررسی‎هایی که صورت گرفته حدود ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحد یعنی در مجموع ۵۰ هزار نفر جمعیت برای جابجایی نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به محدوده قانونی طرح جامع تبریز ۴ هزار و ۷۲۵ واحد می‎توان در داخل محدوده تامین کرد و لازم است دو قطعه زمین نصر به وسعت حدود ۱۱۱ هکتار و شهرک جوانان به وسعت ۱۳۰ هکتار وارد تبریز شوند.

سلطانی با بیان اینکه در سال‎های گذشته حدود ۵ هزار هکتار از اراضی محدوده طرح جامع کاسته شده، اذعان داشت: مجبور شدیم اراضی شهرک جوانان و نصر را به محدوده طرح جامع تبریز اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه ۹۶ هزار واحد مسکونی که ۳۸۴ هزار نفر جمعیت را شامل می‎شود در سکونتگاه‎های غیررسمی تبریز وجود دارد، تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد محدوده شمالی تبریز امکان جابجایی ندارد.

این مسوول توضیح داد: محدوده بافت فرسوده کل شهر تبریز ۷۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار در محدوده شمالی است که دارای ساختمان‎های کم‎دوام و نفوذناپذیر بوده و در معرض رانش قرار دارد؛ در نتیجه امکان جاسازی در این محدوده نیست.

  • منبع خبر : فارس