وجود فقر مطلق در کشور اسلامی قابل قبول نیست/ ضرورت حمایت از کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط
وجود فقر مطلق در کشور اسلامی قابل قبول نیست/ ضرورت حمایت از کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط
استاندار آذربایجان‌شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را از جمله روش‌های ساماندهی حوزه اشتغال عنوان کرد.

به گزارش شمس، عابدین خرّم روز شنبه در آیین افتتاح طرح‌های خود کفایی و مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مردم مومن و متدین ایران اسلامی و خیران نیک‌اندیش همیشه در کمک به نیازمندان خوش درخشیده‌اند و کمک‌های آنها از طریق کمیته امداد به صورت هدفمند به دست محرومان می‌رسد.

وی گفت: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است تا مددجویان تحت پوشش این نهاد بتوانند در مسیر خودکفایی و خوداتکایی قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را از جمله روش‌های سامان‌دهی حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: از طریق ستاد کارآفرینی، موضوع حمایت از اشتغال برای کسانی که دارای حرفه هستند ولی از لحاظ امکانات دچار مشکل هستند را پیگیری می‌کنیم.

خرّم تاکید کرد: وجود فقر مطلق در کشور اسلامی قابل قبول نیست و اگر چنین افرادی در جامعه وجود دارند، باید شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نسبت به تسهیل استقرار کارگاه‌های تولیدی که مددجویان کمیته امداد در این واحدها به‌کار گرفته شوند قول مساعد داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: ۷۸ هزار و ۲۰۰ خانواده با ۱۴۸ هزار نفر تحت پوشش این نهاد بوده و در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد مستمری پرداخت شده است.

ملامهدی افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از جمله سیاست‌های اصلی این نهاد است که در این راستا ۱۷ هزار فرصت شغلی از طریق امداد دولتی و ارائه تسهیلات ایجاد شده و در بخش مسکن نیز امسال یک هزار و ۲۶ واحد برای مددجویان ساخته شده است.

گفتنی است صبح امروز رئیس جمهور با حضور در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی علاوه بر رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)، پروژه خودکفایی و توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد و همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث شده برای مددجویان سراسر کشور را افتتاح کرد.

انتهای پیام/