واگذاری رایگان بهترین نقاط شهر به بانک شهر از سوی شهرداری/ دوئل اسوتچی و غفوری!
واگذاری رایگان بهترین نقاط شهر به بانک شهر از سوی شهرداری/ دوئل اسوتچی و غفوری!
جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام برگی و در غیاب یاسین بجانی و حجت الاسلام زعفرانچیلر در عمارت قدیمی شهرداری برگزار شد.

به گزارش شمس، جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز در عمارت قدیمی شهرداری برگزار شد.

دستور جلسه اول: بررسی مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری

فریدون بابایی اقدم در این باره گفت: ۱۵۳ مسیر مصوب مسیرگشایی در بودجه وجود دارد و تعدادی از مسیر ها بعدا اضافه شده اند.

وی افزود: در برخی مسیرها با مسایل اجرایی، مانند قیمت‌گذاری املاک و اخذ کد معبر مواجه شده ایم.

بلاتکلیفی بودجه مسیرگشایی‌های مناطق محروم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: مسایل مالی مسیرگشایی‌ها در مناطق محروم به خاطر معین بودن مناطق برخوردار، بلاتکلیف مانده اند.

بابایی اقدم با بیان اینکه با احیای ستاد توسعه معابر در شهرداری ، برخی بلاتکلیفی‌ها رفع خواهد شد، افزود: بعد از دوره آقای نوین به مسیر گشایی ها توجه چندانی نشده است.

علیرضا باغبان نیز گفت: اگر بودجه کافی و قابل قبول تحقق پیدا کند تمامی پروژه های پیش بینی شده تحقق پیدا خواهد شد.

شهرام دبیری نیز بیان داشت: در دوره های گذشته به مسیر گشایی توجه نشده بود. در این دوره می توان با برنامه ریزی دقیق، کار را پیش ببریم.

این عضو شورای شهر گفت: در تبصره ۷۳ می توانیم ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و املاک غیر نقدی انجام داد.

هوشیار؛ شهردار تبریز اظهار داشت: شهرداری می‌تواند تا چندماه آینده بسته‌‌ مشوق‌های جدید به شورای شهر ارایه دهد.

وی خاطر نشان کرد: با اتخاذ مشوق‌‌های محرک برای سرمایه‌گذاران، این امر را می توانیم تسریع و بار مالی زیادی را از دوش شهرداری کم کنیم.

با رای اکثریت اعضای شورا مصوبات کمسیون شهرسازی در خصوص مسیر گشایی ها تصویب شد.

دستور جلسه دوم: سخنرانی میان دستور محمدحسن اسوتچی؛ عضو شورای شهر تبریز

افشاگری علیه بازنشسته نهاد امنیتی

اسوتچی سخنان خود را آتشین شروع کرده و گفت: فردی به نام آقای الف. س (بازنشسته نهاد امنیتی) در فضای مجازی ما را به دموکراتیک، خائن بودن و خیانت و … متهم می کند.

وی افزود: فرد عادی به عنوان شهروند حق سوال کردن از اعضای شورا را دارد ولی این فرد گستاخی می کند. او یادش رفته است که در این مملکت انقلاب شده است.

این عضو شورای شهر بیان داشت: در اداره اطلاعات افراد نجیبی هستند و اجازه نمی دهند خون شهیدان هدر رود.

کلیدواژه های هبه و تعامل

وی گفت: این موضوعات زمانی مهم می شود که شورای چهارم به شورای هبه مطرح شده بود اما شهردار قبلی تعامل با معنی جدید بلد نبود و توسط برخی اعضای شورا استیضاح شد.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: غیر مستقیم با دخالت های نابجا، مجموعه شورا را زیر سوال می برند و نیاز است که شورا نظارت کند.

دوئل اسوتچی و غفوری

وی بار دیگر نسبت به اتهامات علیه خود واکنش نشان داده و گفت: اگر قرار باشد هر کس هرچه دلش خواست به عضو شورا بگوید، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

اسوتچی همچنین گفت: در همین شورا، از طرف دفتر خانم غفوری هم به خاطر عدم امضای یک طرح، مورد سوال قرار گرفتیم.

حکیمه غفوری در واکنش به صحبت های اسوتچی گفت: از داخل مجموعه حرف های زیادی شنیده ایم ولی واکنش نشان نداده ایم. به احترام جایگاه شورا چیزی نگفتم تا کارها را را پیش ببریم. اگر خودمان جایگاه شورا را حفظ نکنیم بیرون از شورا هم ما را ملاحظه نخواهند کرد.

این عضو شورای شهر افزود: خودمان به جایگاه شورا باید واقف شویم. تا زمانی که خود ۱۳ نفر جایگاه را ندادیم و مراعات یکدیگر را رعایت نکنیم از بیرون انتظار نداشته باشیم.

 دستور جلسه سوم: بررسی کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورا در خصوص اتوبوس های فعال واحد دربستی شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز و حومه

خون به پا کردند تا …

روح الله رشیدی در این باره گفت: قیمت اتوبوس تمام شده ۵ میلیارد است و برای خرید ۷۰ اتوبوس ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

این عضو شورای شهر اضافه کرد:شورا برای رایگان شدن استفاده یک روزه از اتوبوس خون به پا کرد. شورا باید الان دخالت کند که با چه قراردادی مکان ها در اختیار بانک شهر قرار گرفته است؟

غلامرضا احمدی طی پیشنهادی گفت: به نظر می رسد که این قراردادها تمدید نشود و عدم تمدید قراردادها حق شهرداری و شورا می باشد.

حجت الاسلام  برگی نیز اظهار داشت: مردم گله دارند که از وقتی شورای ششم آمده است حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است. در دوره گذشته ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از بخش خصوصی از دست داده ایم.

گوشت قربانی برای بانک شهر!

رئیس شورای شهر ادامه داد: قرارداد با بانک شهر چگونه است؟ باید به ما توضیح بدهند که با کدام قرارداد برای بانک شهر در بهترین نقطه های شهر مکان و جایگاه به صورت رایگان داده ایم.

وی افزود: شهرداری قبلی را ول کنید آن زمان همه چیز را «خالا خاطیرین قالماسین« تصمیم گرفتند. شهر گوشت قربانی شده بود‌ که تکه تکه کردند.

در ادامه مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی طی گزارشی گفت: اتوبوس رانی باید دوباره از صفر تشکیل شود. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خواهیم داشت و‌ با مشکل مواجه می شویم…

هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز در این باره گفت: سه رویکرد را شروع کردیم و امروز فردا جلسه ای‌ خواهیم داشت البته نه با رویکرد خرید اتوبوس، اجازه بدهید جلسه آینده جامع و کامل گزارش بدهیم.

انتهای پیام /