والدین، دانش‌آموزان و معلمان را در پیشرفت درسی همراهی کنند
والدین، دانش‌آموزان و معلمان را در پیشرفت درسی همراهی کنند
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به اینکه دو سال دانش‌آموزان در منزل تحصیل می‌کردند ضرورت دارد والدین به‌ویژه در ماه‌های مهر و آبان همراه دانش‌آموزان و معلمان باشند تا آنها به روال آموزش حضوری عادت کرده و بتوانند امور خود را کنترل و مدیرت کنند.

به گزارش شمس، مریم خوشبخت در خصوص شرایط کنونی مدارس استثنایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال مدارس به‌صورت مجازی برگزار شد  و امسال با حضور دانش آموزان در مدارس معلمان برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان ابتدا دو سال گذشته را مرور و سپس وارد مباحث سال جدید می‌شوند.

وی درباره عقب افتادگی دانش آموزان طی این مدت، گفت: وضعیت درسی در دوران غیرحضوری دانش‌آموزان قطعاً مانند حضوری نبود و متفاوت‌تر از قبل بود، چون بعضی از دانش‌آموزان ضعف درسی داشتند اما معلمان با شاگردان خود در ارتباط بودند.

خوشبخت ادامه داد: حدود ۷۰۰ دستگاه تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ شد تا بتوانند از طریق فضای مجازی به تحصیل خود ادامه دهند و در دوران کرونا مدارس کاملاً تعطیل نشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در برخی از مدارس با توجه به کمی تعداد دانش‌آموزان نحوه‌ تحصیل به صورت حضوری بود، گفت: اقدامات آموزش و پرورش طی دوسال برای اینکه این دانش‌آموزان‌ از تحصیل جا نمانند قابل تقدیر بود.

وی گفت: برای پیشرفت دانش آموزانی که ضعف تحصیلی داشتند دو ماه تابستان کلاس‌های تقویتی برگزار شد، در طول سال تحصیلی هم تمام برنامه‌هایی که قبل کرونا انجام می‌شد دوباره با تمام قوت در حال انجام است.

خوشبخت ادامه داد: تابستان امسال مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری مثل سال‌های قبل کرونا برگزار شد و بچه‌ها هم با تمام توان در این مسابقات شرکت کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات لازم برای سلامتی دانش‌آموزان گفت: تمام پروتکل‌های لازم برای سلامت دانش‌آموزان انجام شده و همچنین ماسک و مواد ضدعفونی، آماده و در اختیارشان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به دوری دانش آموزان در دوران کرونا از  فضای حضوری تحصیل و مدرسه والدین مخصوصاً در ماه‌های مهر و آبان همراه بچه‌ها و معلم‌هایشان باشند تا پیشروی بهتری صورت گیرد، تا دانش‌آموزان به روال آموزش حضوری عادت کرده و بتوانند امورات خود را کنترل و مدیرت کنند.

وی گفت: بعضی از مطالب غیرحضوری قابل درک نبود و دانش آموزان نمی‌توانستند آموزش ببیند اما آموزش حضوری قابل درک‌ است، در حوزه‌ استثنایی با توجه به اینکه هر معلم پنج یا شش نفر دانش‌آموز را تحت تعلیم دارد  لذا موظف به تماس با دانش آموز بودند و یا به صورت ویدئو در فضای مجازی برخی از مطالبی که قابل فهم نبود را توضیح دهند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی برای مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی کمتر اتفاق افتاد، اما برای تعدادی از بچه‌ها خیلی بهتر بود برای مثال در حوزه‌ اوتیسم بچه‌ها زمانی که در منزل نشسته و فیلم‌های تهیه شده توسط معلمان یا سازمان استثنایی را مشاهده و بارها آن را تکرار و تمرین ‌می‌کردند به طبع برای این افراد فضای خوبی بود.

خوشبخت یادآور شد: از مردم خواهشمندم در خصوص شناخت مدارس استثنایی بسیار تلاش کرده و آگاهی کافی از این مدارس را کسب کنند، بعضی از والدین فکر می‌کنند تحصیل در این مدارس خجالت‌آور است در حالی که مدرسه محل آموزش است و قطعاً بچه‌هایی که در این مدارس حضور دارند جزء بندگان معصوم و پاک الهی هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به درخواست خود از مردم اظهار کرد: اول باید نگاه مردم نسبت به مدارس استثنایی تغییر پیدا کند و دوم اینکه اگر توان مالی دارند و می‌توانند به عنوان خَیر کوچک حداقل در خصوص ایاب و ذهاب مدارس استثنایی، کمک کنند تا بچه‌ها از حضور در مدارس محروم نمانند.

انتهای پیام /