واردات اتوبوس کامل به ایران در تحریم است/ دود وارد نشدن اتوبوس‌ها به چشم مردم رفت
واردات اتوبوس کامل به ایران در تحریم است/ دود وارد نشدن اتوبوس‌ها به چشم مردم رفت
اندیش گفت: به دلیل تحریم‌ها امکان واردات اتوبوس کامل وجود ندارد و بناست که قطعات اتوبوس به منطقه آزاد آمده و سپس از آنجا وارد تا ارزانتر نیز تمام شود.

سونیا اندیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در پاسخ به این سوال که آیا واردات اتوبوس از کشور چک منتفی شده است یا خیر، اظهار داشت: این مساله منتفی نشده زیرا مصوبه شوراست و باید خریداری شود، امیدواریم که دولت نیز برای خرید آنها مساعدت کند.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها امکان واردات اتوبوس کامل وجود ندارد و بناست که قطعات اتوبوس به منطقه آزاد آمده و سپس از آنجا وارد تا ارزانتر نیز تمام شود و این مساله نیز به سفر ربطی ندارد و در هر صورت باید انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر تبریز یادآور شد: به دلیل عدم اطلاعات کافی برخی همکاران شورا این موضوع به تعویق افتاد و نهایتا شهر متضرر شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بناست اتوبوس‌های ارس پلاک وارد تبریز شوند، گفت: ابتدا باید قطعات اتوبوس وارد شود تا بعد از آن مذاکرات را شروع کنیم زیرا امروز ایران به صورت کامل در تحریم است و ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل نیز کاملا تعطیل هستند.

اندیش تشریح کرد: برخی روش‌هایی طراحی شده بود که این اتوبوس‌ها از طریق کانال دیگری وارد کشور شوند که با بی‌مهری و بی اطلاعی برخی اعضای شورا کنسل شد و حتی در اروپا نیز برای کانال‌های واردات مشکل ایجاد کردند که شما که در تحریم هستید چگونه می‌خواستید اتوبوس صادر کنید و در این بین نه من بلکه شهر متضرر شد و دود آن به چشم مردم رفت.