هوشیار شهردار تبریز نمی‌شود/ تقویت حضور اسوتچی در شورا با عدم تمایل شهین‌باهر به استعفاء
هوشیار شهردار تبریز نمی‌شود/ تقویت حضور اسوتچی در شورا با عدم تمایل شهین‌باهر به استعفاء
نه ایرج شهین‌باهر از شهرداری تبریز استعفاء می‌دهد و نه یعقوب هوشیار جایگزین او می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس، به دنبال رحلت محمد اشرف‌نیا حواشی پیرامونِ جایگزین آن مرحوم در شورای شهر تبریز بالا گرفته است و یکی از آقایان ایرج شهین‌باهر و محمدحسن اسوتچی در یک و نیم سالِ باقیمانده بر صندلی پارلمان محلی خواهند نشست.

ایده‌آل‌ ترین گزینه برای طیف شهرام دبیری، استعفاء شهین‌باهر از شهرداری تبریز و حضور او به‌عنوان نفر چهاردهم انتخابات در شوراست اما اگر این اتفاق رخ ندهد محمدحسنِ اسوتچی به شورا راه خواهد یافت تا توازنِ قدرت در پارلمان محلی تغییر یابد.

باتوجه به مواضعِ اعضاء شورای شهر تبریز در قبال شهردار، استیضاح شهین‌‌باهر در صورت راهیابی اسوتچی به شورا بعید به‌نظر می‌رسد چراکه تعداد موافقانِ شهردار تبریز در قیاس با زمان انتخاب او، افزایش یافته است اما با این وجود حضور اسوتچی در شورا به‌عنوان جایگزین مرحوم اشرف‌نیا، از یارانِ دبیری می‌کاهد و ریاست دوباره‌ی او را با چالش مواجه می‌کند.

با اینکه استعفاء شهین‌باهر از شهرداری تبریز بعید به نظر می‌رسد اما در ساعات گذشته برخی رسانه‌ها از یعقوب هوشیار به‌عنوان شهردار آینده یاد کرده‌ و مدعی شده‌اند با شهردار منطقه ۵ تبریز به‌‌عنوان گزینه مرضی‌الطرفین گفت‌وگوهایی صورت گرفته است، موضوعی که با تکذیب نزدیکان او مواجه و عنوان شده هوشیار ترجیح می‌دهد در انتخاباتِ پیش رو شانس خود را برای حضور در مجلس بیازماید.

انتهای پیام/