هوشمندسازی رصد و پایش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در آذربایجان‌شرقی
هوشمندسازی رصد و پایش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در آذربایجان‌شرقی
برای نخستین بار در کشور هوشمندسازی رصد و پایش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در آذربایجان شرقی انجام شد.

به گزارش شمس، به دعوت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با حضور رییس کل دادگستری استان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مدیر امور اراضی استان، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیران سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و شهرداری کلانشهر تبریز، جلسه هوشمند سازی پایش تغییر کاربری‌های غیر مجاز در دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در این جلسه  ضمن تقدیر از ابتکار سازمان جهادکشاورزی در طراحی این فناوری نوین، بر مشارکت هر چه گسترده تر دستگاه های اجرایی در این طرح و بهره برداری سریع از آن تاکید و لزوم مقابله جدی با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز را به عنوان یک اولویت مهم متذکر شد.

اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن اشاره به مزایای طرح هوشمندسازی رصد و پایش تغییر کاربری غیرمجاز و بهره برداری از فازهای سه گانه آن برای هوشمندسازی کشاورزی، خواستار تامین اعتبار سریع برای اجرای این پروژه بزرگ علمی و فناوری شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز ضمن تاکید بر اهمیت رصد و پایش هوشمند تغییر کاربریهای غیرمجاز، گزارشی را از فرایند اجرایی این طرح توسط سازمان جهادکشاورزی ارایه کرد.

احمد موقری ضمن اعلام تاسیس دبیرخانه پنجره واحد زمین، دستگاه های اجرایی را مکلف ساخت تا ظرف مدت سه ماه به مشارکت و اجرای این طرح بپردازند.

رئیس اداره امور حقوقی و مالکیت اراضی مدیریت امور اراضی استان نیز در این جلسه به تشریح «طرح هوشمند سازی رصد و پایش تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ ها» پرداخت و با برشماری ویژگی‌های برجسته این طرح که هوش مصنوعی را با استفاده از دیتاهای تصاویر ماهواره ای سنجش از دور در خدمت اهداف حقوقی قرار می دهد، اعلام نمود که با اجرایی شدن این طرح، تحول چشمگیری در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در استان اتفاق خواهد افتاد.

علیرضا محمدنژاد داریانی با اشاره به اینکه این طرح در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد، به هوشمندسازی کشاورزی به عنوان یکی از اهداف بلندمدت این برنامه علمی پرداخته و فراهم نمودن بستر مشارکت شرکتهای دانش بنیان را در اجرای این طرح برای توسعه کشاورزی حایز اهمیت دانست.

مدیران دستگاه های حاضر در این جلسه با تمجید از طرح سازمان جهادکشاورزی برای هوشمندسازی پایش تغییر کاربری غیرمجاز، بر آمادگی مجموعه تحت نظر خود در جهت اجرایی شدن آن تاکید نمودند.

انتهای پیام/