هوای کوجووار از تبریز پاک تر است/هیچ توسعه ای بدون توجه به شاخص های زیست محیطی انجام نمی گیرد
هوای کوجووار از تبریز پاک تر است/هیچ توسعه ای بدون توجه به شاخص های زیست محیطی انجام نمی گیرد
مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: طبق اطاعات هواشناسی، هوای کجووار حتی از تبریز هم پاک تر است، هیچ گونه توسعه ای توسط شرکت پتروشیمی تبریز صورت نمی گیرد مگر اینکه در آن توسعه شاخص ها و پارامترهای محیط زیستی مورد توجه قرار بگیرد.

سیاوش درفشی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص انتشار تصاویری مربوط به اعتراض برخی شهروندان کوجووار نسبت به آلودگی محیط زیست توسط سه شرکت بزرگ پالایشگاه، پتروشیمی و پلی‌نار و شروع فازهای جدید توسعه‌ای این شرکتها اظهار کرد: هیچ گونه آلودگی زیست محیطی از سوی پتروشیمی متوجه کوجووار نیست.

وی با بیان اینکه طبق اطاعات هواشناسی، هوای کوجووار حتی از تبریز هم پاک تر است، اعلام کرد: هیچ گونه توسعه ای توسط شرکت پتروشیمی تبریز صورت نمی گیرد مگر اینکه در آن توسعه شاخص ها و پارامترهای محیط زیستی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی موظف به رعایت شاخص های زیست محیطی است و هیچ گونه نشت زیست محیطی همچون نفت و گاز نبوده چرا که هر گونه نشتی از نفت و گاز نیز خطرناک است و از این لحاظ امنیت های لازم را برقرار کرده ایم.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: شرکت مجهز به هواسنج های محیط زیستی است و هرگونه آلودگی را اداره حفاظت محیط زیست به صورت آنلاین مشاهده می کند و از سوی این شرکت هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست تاکنون ثبت نشده است.

لازم به ذکر است طبق پیگیری های خبرنگار شمس از اداره حفاظت محیط زیست، به گفته مدیر روابط عمومی این سازمان، اگر هر کدام از این شرکت ها درصدد توسعه باشند، توسعه طبق قانون و ضوابط محیط زیستی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است تصاویری در فضای مجازی مربوط به اعتراض برخی ساکنین کوجووار نسبت به آلودگی هوا ناشی از توسعه سه شرکت فعال در آن حوزه پخش شده است.

البته با بررسی های دوربین مدار بسته شرکت پتروشیمی مشخص شد که این عکس ها مربوط به همایش پیاده روی خانوادگی بوده است.

عکس های ارسالی از حراست شرکت پتروشیمی تبریز:

 

 

  • نویسنده : المیرا جلیلی