هوای تبریز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است
هوای تبریز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است
سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سکون و پایداری جو، هوای تبریز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش شمس، ناصر منوچهری، روز دوشنبه با اشاره به فعالیت ۹ ایستگاه سنجش آلودگی در تبریز، گفت: میانگین شاخص آلودگی هوای این شهر طی ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۱۰ صبح دیروز تا ساعت ۱۰ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۴ است.

وی با بیان اینکه شاخص لحظه ای آلودگی هوای تبریز در زمان کنونی نیز ۱۰۰ بوده و همچنان برای گروه های حساس ناسالم است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و انجام فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

در سطح آذربایجان شرقی ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که از این تعداد ۹ ایستگاه در تبریز است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، امروز غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

بر اساس همین گزارش، از روز سه شنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از میزان آلودگی هوا کاسته شده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران و برف می شود.

انتهای پیام/