هواداران تراکتور پرچمدار قانونمداری هستند
هواداران تراکتور پرچمدار قانونمداری هستند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هواداران و تماشاگران با فرهنگ و غیور تراکتور همیشه پرچمدار فرهنگ، اخلاق و قانونمداری بوده و هستند.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ای با یونس قربانی مجری طرح ملی مدیریت جامع هواداران فوتبال خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان در برهه های حساس تاریخ کشورمان با شعور و درک بالای خود همیشه پیشرو حفظ امنیت، تمامیت ارضی، وحدت ملی و آبادانی کشور بوده اند و نمونه بارز و عینی آن در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس با تقدیم کردن شهدای گرانقدری همچون سرداران شهید باکری و یاغچیان است.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان دوشادوش همه اقوام و هموطنان در دفاع از تمامیت ارضی و کیان ایران اسلامی جانفشانی کرده اند، گفت: هواداران بهترین حافظان و برقرار کنندگان نظم و آرامش در ورزشگاهها هستند.

استاندار افزود: هواداران و تماشاچیان ورزشی استان همیشه با حضور پرشور و منسجم خود در مسابقات مختلف ورزشی بویژه بازیهای تیمهای محبوب و مردمی تراکتور و ماشین سازی، با فرهنگ، اخلاق و رفتارشایسته خود ضمن حاکم ساختن فضای سالم و جو اخلاقی مناسب در استادیوم های ورزشی حامی تیم های ورزشی بوده اند.

پورمحمدی ضمن یادآوری حساس بودن موضوع هوادران به دست اندارکاران اجرای طرح ملی مدیریت جامع هواداران، مشارکت دادن تماشاچیان، هواداران تحصیلکرده، حامیان و عاشقان واقعی که خواهان موفقیت و پیروزی تیم با اصول بازی جوانمردانه، در رقابتی سالم نه برنده شدن به هر قیمت هستند را ضروری دانست.

وی ضمن تاکید بر شان و شخصیت بالای هواداران ورزشی، تماشاگران را بعنوان سرمایه های اجتماعی نام برد و بیان کرد: فرهنگ سازی و کارهای فرهنگی زمان بر بوده و باید منطبق با باورهای مذهبی، سنت ها، عادات و فرهنگ بومی و محلی به صورت تدریجی با مشارکت مردم بویژه هواداران و تماشاچیان درحوزه ورزشی با روش و اصول درستی انجام شود.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه ها و طرحهای فرهنگی در تمامی موضوعات بویژه در حوزه هواداران ورزشی بر حمایت و پشتیبانی کامل خود از اجرای طرح ملی مدیریت جامع هواداران ورزشی با رویکرد فرهنگی و اخلاقی تاکید کرد و جهت نتیجه بخشی و کسب نتایج مطلوب اجرای این طرح همکاری تمامی دستگاهها و نهادهای مسئول در این زمینه بویژه صداو سیما، اداره کل ورزش و جوانان، هیئت فوتبال و نیروهای انتظامی استان را خواستار شد.

یونس قربانی مجری طرح ملی مدیریت جامع هواداران فوتبال هم با ارائه گزارشی کوتاه از اهداف، روند کار و مشکلات پیش روی اجرای این طرح عنوان کرد: مشارکت دادن مردم و استفاده از دانش و تجربه هواداران در حل مشکلات و نظم بخشی به سکوهای ورزشگاهها، ساماندهی و هویت بخشی واقعی به هواداران، ایجاد فضای مودت و دوستی بین هواداران باشگاههای مختلف، فرهنگ سازی، ترویج و توسعه فرهنگ هواداری اخلاق مدار از جمله اهداف مهم این طرح است.

وی از همکاری تمام دستگاهها بویره معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، شورای تامین، یگان ویژه، نیروی انتظامی استان، مدیریت باشگاه تراکتور و هواداران واقعی تراکتور تقدیر کرد.

قربانی اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل و اصولی طرح بصورت ملی با مشارکت هواداران و حمایتهای مسئولان مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن شاهد نتایج ملموس آن یعنی حاکم شدن نظم؛ آرامش؛ فضای اخلاقی سالم؛ کاهش تنش ها و جلوه یافتن فرهنگ بالا و اخلاق مداری هواداران ورزشی در تمامی ورزشگاههای کشور بویژه نزد هواداران پرشور و با شعور تیم تراکتور باشیم.

طرح ملی مدیریت جامع هواداران مصوب معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان؛ با هماهنگی کمیته‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طی نامه مورخ ۹۸/۵/۹ به شماره‌ ۵/۴۰/۹۱۸۸ جهت اجرای آزمایشی در باشگاه فرهنگی ورزشی و اقتصادی تراکتور با نظارت و هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی ‌ابلاغ گردیده و پس از ‌هماهنگی‌های لازم با مسوولان مربوطه در مرحله اجرائی اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

  • منبع خبر : ایرنا