هنر زیباترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است
هنر زیباترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است
استاندار آذربایجان‌شرقی هنر را زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه دانست.

به گزارش شمس، عابدین خرّم در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: امروز این افتخار نصیب تبریز، شهر شهریار، شهید باکری‌ها، علامه‌ها و صائب‌ها شده است که میزبان خادمان امام رضا(ع) و هنرمندان رضوی، داوران و اساتید بزرگوار  باشد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم خادم افرادی هستیم که در این راه کاری را شروع کردند و در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی اسلامی با جان و دل تلاش نمودند.

خرّم افزود: تبریز یک شهر ویژه‌ای است، اگر روایتی از ایران کنیم بدون تبریز روایت ناقص می‌شود. شهری که سنوات و گذشته آن با علم، فرهنگ، اندیشه و هنر گره خورده و سه سال پشت سر هم نیز میزبانی جشنواره تئاتر رضوی را برعهده داشته است که نشان‌دهنده گذشته درخشان آن و حضور هنرمندانی چون استاد لزیری و سایر اساتید گرانقدر است.

وی خاطرنشان کرد: هنر زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است و زنده‌ترین هنر نیز تئاتر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص شخصیت استاد لزیری به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر گفت: این استاد گرانقدر تئاتر را از محله و مسجد شروع کرده و شخصیتی است که از طریق نمایشنامه و تئاتر برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم و دیار خدمت کرد.

ویط خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه متذکر شد: شما از ارادتمندان امام رئوف و ثامن الحجج (ع) هستید که از طریق تئاتر، فرهنگ رضوی را با فرهنگ اسلامی، دینی و ملی پیوند می‌دهید؛ این پیوند یک پیوند معنادار است، سال گذشته در جشنواره کن با فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا (ع) اهانت شد. همه کسانی که بردگی فکری و فرهنگی غرب را یدک می‌کشند دنبال آن هستند تا با فرهنگ دینی و توحیدی ما مبارزه کنند.

خرّم با بیان اینکه هنرمندان اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ و خدمات متقابلی برای بشریت انجام می‌دهند که در تاریخ به یادگار می‌ماند، اضافه کرد: هرساله قریب به ۲۵ میلیون زائر برای پابوسی امام رضا (ع) عازم مشهد می‌شوند. شمایی که برای اعتلای فرهنگ و هنر خود این پرچم و برای تبلیغ فرهنگ رضوی زحمت می‌کشید، اقدامات موثری برای خدمت به بشریت انجام می‌دهید.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شما برای جامعه خدمت کرده‌اید و جامعه از این طریق قدردان و قدرشناس شماست و ما به این چنین هنرمندان موقعیت شناس و زمان‌شناسی افتخار می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: هنرمند امروزی با این رسالت، این چنین اندیشه انسانی را تبلیغ می‌کند؛ متن خوب و آثار خوب در این جشنواره بسیار بود و ارزش بالایی دارد اما در عرصه تئاتر باید تحقیق، پژوهش و مطالعه را افزایش داد، چراکه این هنر، عقبه غنی دارد و هرچه از متن غنی برخوردار باشد ارتباط خود را با مخاطب افزایش خواهد داد.

پایان پیام/