هنرمندان تبریزی در راه فستیوال جهانی هندوستان
هنرمندان تبریزی در راه فستیوال جهانی هندوستان
دو نمایش « سرود صد هزار اوفلیای عاشق » و « روبینسون و کروزو » به بیست و هفتمین دوره فستیوال بین المللی المپیاد جهانی تئاتر هندوستان دعوت شده‌اند.
به گزارش شمس، علی فتوحی کارگردان و سرپرست گروه “آینا”  گفت: دو نمایش «سرود صد هزار اوفلیای عاشق » و «روبینسون و کروزو » به بیست و هفتمین  دوره فستیوال بین المللی المپیاد جهانی تئاترهندوستان دعوت شده‌اند.
وی افزود: این دو اثر با مضمون ضد جنگ و صلح و دوستی به عنوان نماینده ایران در این عرصه جهانی حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: شعار امسال این المپیاد جهانی «صلح جهانی و دوستی ملت‌ها » است که بیش از ۲۰ کشور جهان امسال در این المپیاد حضور خواهند داشت.
فتوحی گفت: امیدواریم با حمایت نهادها و ارگانهای فرهنگی و هنری بتوانیم در این فستیوال مهم حضور موفق داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای برای تئاتر تبریز و ایران اسلامی باشیم؛ چرا که گفتمان جهانی کشورمان در این دوران حساس همانا صلح و دوستی ملت‌ها، با احترام متقابل می‌باشد و ما سفیران این گفتمان خواهیم بود.
نمایش « سرود صدهزار افلیای عاشق » به کارگردانی علی فتوحی و بازی میترا آهور ؛ همچنین نمایش «روبینسون و کروزو » به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی شهریور ماه سال جاری جهت حضور در این المپیاد به هندوستان می‌روند.
 گروه تئاتر آینا یکی از گروه های فعال و موفق استان است که در عرصه‌های بین‌المللی تا کنون دوبار به عنوان سفیر صلح دوستی ایران انتخاب شده است.