همگون‌سازی نماهای ساختمان‌ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز
همگون‌سازی نماهای ساختمان‌ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز
مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از همگون‌سازی نماهای ساختمان‌ها در بازار حرمخانه این مجموعه بازار تاریخی خبر داد.

به گزارش شمس؛ حسین اسمعیلی سنگری در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه رعایت ضوابط بافت تاریخی و همچنین بازار جهانی تبریز در عرصه و حریم این مجموعه تاریخی الزامی است، لذا همگون‌ سازی نماهای ساختمانی از جمله اقداماتی است که با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری اصناف و کسبه بازار جهانی به‌ صورت مستمر در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: در راستای این هدف نمای ساختمان‌هایی که پیش از ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز در حریم بازار حرمخانه احداث شده اند، با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال همگون‌سازی هستند.

اسمعیلی اظهار داشت: تاکنون نمای تعداد چهار ساختمان طبق ضوابط بافت تاریخی همگون‌سازی شده است و اجرای این عملیات در باقی ساختمان‌ها نیز به همت اصناف و کسبه بازار در دستور کار قرار گرفته است‌.

وی همچنین از اتمام کف سازی تیمچه و دالان‌های شمالی امیر بازار تاریخی تبریز خبر داد و افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی تیمچه‌های امیر بازار جهانی تبریز، کف سازی تیمچه شمالی که به همت اصناف و کسبه این تیمچه در حال اجرا بود به اتمام رسید.

اسمعیلی اضافه کرد: در ادامه برنامه‌های ساماندهی تیمچه‌های امیر بازار جهانی تبریز، نورپردازی تیمچه شمالی در دستور کار قرار دارد که پس از طی مراحل لازم این پروژه نیز با سرمایه‌گذاری اصناف و کسبه اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز میراثی همواره پویا و زنده است، لذا حفاظت و مرمت آن به‌ صورت مستمر به همت اصناف و کسبه و همچنین نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است که در این راستا عملیات ساماندهی تیمچه امیر جنوبی نیز انجام شده است.

انتهای پیام /