همکاری ۶۰۰ جوان هلال احمر آذربایجان‌شرقی در طرح «سردار سلیمانی»
همکاری ۶۰۰ جوان هلال احمر آذربایجان‌شرقی در طرح «سردار سلیمانی»
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ابلاغی مقابله با کرونا با عنوان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت ۶۰۰ نفری جوانان این جمعیت در نقاط منتخب استان در حال اجراست.

به گزارش شمس، حمید حسین پور در آیین تجلیل از داوطلبان منطقه چهار جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا تیم‌های امدادی هلال احمر استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی بیش از ۲۵ هزار نفر داوطلب فعال وجود دارد افزود: ۲۹ پایگاه امداد و نجات در سطح استان داریم و سعی شده برای فصل پاییز و زمستان تمامی امکانات و تجهیزات مان را بروزرسانی و نواقص احتمالی را برطرف کنیم ،ضمن اینکه در تمامی این ۲۹ پایگاه، آمبولانس و خودروی نجات داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: تصادفات جاده ای، آتش سوزی جنگل و مرتع، رانش، زلزله و سیل از جمله حوادث و سوانحی بودند که در ماه های اخیر در استان روی داد.

وی، جمعیت هلال احمر را سازمان غیردولتی عام‌المنفعه دانست و بیان کرد: این نهاد امدادی کمک‌های گوناگون مردمی و خیران را جمع آوری می‌کند و به آسیب دیدگان تحویل می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذرابجان شرقی با بیان اینکه هیچ چیزی بالاتر از کمک به همنوع نیست، افزود: انجام فوریت های پزشکی و همچنین انتقال مصدومان احتمالی در حوادث به مراکز درمانی با همکاری نیروهای اورژانس، پلیس و راهداری از دیگر اقداماتی است که مراکز هلال احمر سطح استان برای آن آمادگی دارند.

حسین پور افزود: سه وظیفه اصلی ما نجات و رهاسازی مصدومان از داخل خودروها، اسکان و تغذیه اضطراری است که برای انجام هر سه مورد آمادگی کامل داریم و در پایگاه هایی که احتمال انسداد جاده ای در آنها وجود دارد نیز اقلام مورد نیاز برای اسکان و تغذیه اضطراری مهیا شده است.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این آیین از خدمات متنوع و مختلف هلال احمر در استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان از جمله اهداف متعالی و خداپسندانه ای است که حد و مرزی نداشته و جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی، بدون هیچ چشم داشت و به صورت داوطلبانه به بهترین صورت ممکن نسبت به انجام آن اهتمام می ورزد.

عادل اصغرپور اضافه کرد: توان بالای جوانان برای فعالیت های داوطلبانه، با روحیات و فرهنگ ما سازگاری کامل دارد و بیشتر افراد، بدون چشمداشت مادی در این عرصه خدمات رسانی می کنند.

فرماندار عجب شیر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر این شهرستان با توجه به گستردگی ماموریت ها نیازمند امکانات جدید و ایجاد پایگاه امداد و نجات است و برای امداد رسانی بموقع در حوادث، به توجه ویژه نیاز دارد.

در این جلسه به نمایندگان اعضای داوطلب در هر شهرستان لوح تقدیر به رسم یادبود اهدا شد.