همه مغازه‌ها در تبریز باز هستند
همه مغازه‌ها در تبریز باز هستند
تراب محمدی گفت: در زمان حاضر هیچ مغازه ای در بازار تبریز و مناطق پیرامونی آن بسته نیست و هم صنوف مشغول کسب و کار خود هستند.

به گزارش شمس، تراب محمدی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اقدام اصناف در تعطیلی مغازه های خود در تبریز افزود:  اینجانب هم اکنون در راسته کفاشان بازار بزرگ تبریز هستم و قبل از آن نیز در تیمچه امیر بودم؛ همه مغازه ها بازند و مردم و اصناف به داد و ستد مشغول هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم تبیین قانون مالیات برای اصناف محترم، تعدادی از آنان دیرتر نسبت به گشودن مغازه های خود اقدام کرده بودند که این مسأله نیز با برگزاری جلسات توجیهی و تعاملی بین اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی و اتحادیه صنفی مختلف برطرف شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: اصناف محترم در ارتباط با مسایل مالیاتی ابهاماتی داشتند که ما نیز در مجموعه مدیریت استان پیگیر آن هستیم.

در همین حال مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌‍شرقی نیز گفت: در راستای تعامل و هم افزایی با اصناف و کسبه محترم استان، جلسات متعددی با اتحادیه های صنفی برگزار کردیم.

عیسی اورج زاده افزود: در این جلسات ضمن تبیین رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی و افزایش میزان فروش اصناف جهت برخورداری از مزایای توافق موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم تبیین شد.

وی تشریح کرد: قرار شد پیشنهادات اصناف محترم مبنی بر امکان برخورداری افرادی که دارای فروش بیش از ۴۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد از مشوقهای تبصره ۱۰۰ و همچنین تمدید موعد تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۱۵ به سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

اورج زاده اضافه کرد: در این جلسات همچنین پیشنهادات اصناف و کسبه جمع آوری و به ستاد سازمان منعکس شد تا در راستای جلب رضایت موردیان محترم اقدام شود.

وی گفت: اصناف هم ضمن همراهی با سیاست های سازمان مالیاتی نسبت به بازگشایی مغازه های خود اقدام کردند.

انتهای پیام/