همه در قبال خون شهدا مسوولیم
همه در قبال خون شهدا مسوولیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و پاسداری از خون آنها رسالت همگانی است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای روستای شهرک پایین هریس افزود : شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ملت ایران درگیر یک جنگ جهانی اقتصادی هستند و توطئه تحریم و فشار حداکثری دشمن و همچنین برخی بی تدبیری های داخلی را تحمل می‌کنند تا خون شهدا پایمال نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

وی صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روزهای دفاع مقدس نیستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به درس هایی که شهدا به ما داده‌اند گفت: شهدا با هدف ترویج اسلام در دفاع از حریم حرم آل الله و اطاعت از ولایت امر مسلمین جهان عاشقانه جامه رمز پوشیدند و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: هر چند اجرای این قانون ایرادات و اشکالات بسیاری داشت اما شایسته نیست به بهانه بنزین و گران شدن حامل های انرژی خیابان را به آتش کشید و با حرکات ناشایست آب به آسیاب دشمن ریخت.

وی با تقدیر از حرکت هوشمندانه و ولایتمدارانه مردم تبریز در اولین روزهای این حوادث گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مردم تبریز و آذربایجان جزو اولین هایی بودند که صف خود را از آشوبگران اغتشاشگران جدا کردند و اجازه ندادند برخی افراد فرصت طلب به اموال عمومی آسیب وارد کند.

وی همچنین از نیروهای انتظامی، بسیج و دیگر نیروهای امنیتی که با سعه صدر و مردم داری با آشوبگران برخورد کردند قدردانی و تشریح کرد: جوانانی که در کنترل آشوب ها نقش داشتند از نسل همان ۱۰ هزار شهیدی هستند که آذربایجان به داشتن آنها افتخار می کند.