هفت خان رستمِ دریافت وام!/ مسئول مورد نظر پاسخگو نیست
هفت خان رستمِ دریافت وام!/ مسئول مورد نظر پاسخگو نیست
مدت‌هاست بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به متقاضیان امتناع می‌کنند و عملا دریافت وام با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

اقتصادی شمس: شاید وام گیرندگان در گذشته تنها دغدغه ضامن و فیش حقوقی را داشتند، اما اکنون حتی اگر با ضامن و فیش حقوقی در دستتان هم به بانک‌ها مراجعه کنید کمتر اتفاق می‌افتد که بتوانید موفق به دریافت وام شوید.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که مدت‌هاست بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به متقاضیان امتناع می‌کنند و وقتی علت را می‌پرسیم می‌گویند کمبود منابع بانک‌ها دلیل این اتفاق است. از سوی دیگر متقاضیان دریافت وام از شرایط متفاوت پرداخت وام یک بانک با بانک دیگر گله‌مند هستند.

به گفته آن‌ها شعب مختلف بانک‌ها شرایط متفاوتی را برای اعطای وام دارند و همین مسئله دریافت تسهیلات را مشکل می‌کند. به عنوان نمونه برخی از بانک‌ها می‌گویند متقاضی وام باید در این شعبه سپرده‌گذاری کند و پس از گذشت حداقل سه ماه می‌تواند بر اساس سپرده خود وام بگیرد.

این در حالی است که برخی دیگر از بانک‌ها سخت‌گیری‌های خاص خود را برای ضامن دارند و عملا دریافت وام را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرده‌اند.

پیگیری‌ها در این خصوص حاکی از آن است که برای وام‌ها عنوان و جا تعریف شده است و قانون بانک‌ها را مکلف کرده تا در برابر پرداخت تسهیلات پاسخگو باشند. به عنوان نمونه ما وام ازدواج، فرزند‌آوری و وام ودیعه مسکن داریم که متقاضیان بسیاری برای این وام‌ها وجود دارد و چون سقف تعیین شده منطبق با منابع بانک‌ها نیست بنابراین پرداخت این وام‌ها نیز زمانبر می‌شود. در این شرایط اگر متقاضی بخواهد حتی ۱۰ میلیون تومان وام دریافت کند به دلیل فشار بر منابع بانکی ممکن است چنین پاسخی داده شود که ما بودجه برای پرداخت وام نداریم.

خبرنگار اقتصادی شمس در راستای اخذ پاسخ سوالات و انتقادات مردمی با واقف بهروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تماس گرفت اما پس از چندین هفته موفق به گفت‌وگو نشد.

با توجه به ضرورت اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات مردم در جامعه، پاسخگویی مسئولان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و این انتظار به‌ویژه از مدیران دولت سیزدهم بیشتر است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی