هفته فرهنگی در اشتوتگارت آورده‌ای برای شهر ندارد/ زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، بزودی!
هفته فرهنگی در اشتوتگارت آورده‌ای برای شهر ندارد/ زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، بزودی!
عضو شورای شهر تبریز در نشستی با اصحاب رسانه به سوالات و عملکرد یک ساله پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار شمس، روح الله رشیدی عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد یک ساله‌اش اظهار داشت: درتمام جلسات شورا به جز دو جلسه‌ای که در ماموریت بودم حضور داشتم و در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل هم بررسی عملکرد شهرداری مناطق، پیگیری خزانه داری متمرکز، مطالعه طرح جامع حمل و نقل، پارک حاشیه‌ای، ترافیک زایی کاربری‌های پزشکی، مسیرگشایی‌ها و میدان آذربایجان را بررسی کردیم.

وی در خصوص پروژه‌های راکد مانده در شهر عنوان کرد: گل سر سبد پروژه‌های راکد آیسان، سون استار یا هشت بهشت است که عمدتا محصول و به جا مانده از شورای چهارم است که آن زمان شروع و بعدا رها شده که دلیل آن منافع تامین نشده سرمایه گذار به ویژه در پروژه های مربوط به بانک شهر بوده است.

عضو شورای شهر تبریز توضیح داد: متاسفانه این پروژه‌ها پیشرفت خاصی نداشته و دلیل این موضوع هم نوع نگاه به مقوله سرمایه گذاری بوده که تمام توجه ما برای حضور یک سرمایه‌گذار گردن کلفت بوده و توجهی به مردم نداشتیم اما در دوره جدید میخواهیم از این مسیر عبور کنیم.

وی در خصوص دلایل عدم استفاده از ۱۹ اتوبوس خریداری شده توسط شهرداری گفت: این اتوبوس‌ها از محل اوراق سال ۹۹ خریده شده و نوع بهره برداری به دلیل قوانین خاص از نوع برون سپاری است که باید به بخش خصوصی داده شود و بخشی از هزینه آن را نقدی و بخشی اقساطی دریافت شود که به دلیل هزینه‌های بالا بخش خصوصی امکان اجاره آنها را ندارد و حتی سال گذشته ۴۴ اتوبوس خریداری شده اما به همین دلیل مورد استفاده قرار نگرفته است.

رشیدی با بیان اینکه به شورای ششم نمره متوسط می‌دهم، گفت: اغلب اعضای شورا با انگیزه اصلاحی آمده بودند و برخی اتفاقات بسیار خوب هم مصوب شد؛ مثلا در موضوع سامانه شفاف‌سازی و فساد ستیزی اتفاقات بسیار خوبی رخ داد اما در برنامه محوری ضعیف بوده است.

وی درباره عملکرد چهارماهه شهردار هم توضیح داد: آقای هوشیار انگیزه و جسارت تصمیم گیری برای کارهای باقیمانده دارند و چون از بدنه شهرداری است به خوبی به مسائل اشراف دارد و به قولی ابهت شهرداری او را نگرفته است.

رشیدی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌ها در خصوص مهره چینی برای ریاست شورا درست است یا خیر، عنوان کرد: برای من چندان هیئت رئیسه شورا و اینکه چه کسی رئیس باشد اهمیتی ندارد زیرا حضور و فکر همه اعضا در جلسات به یک اندازه موثر است.

وی در خصوص طرح برای حاشیه شهر تبریز عنوان کرد: در گذشته روند مدیریت شهر مانند در قبال حاشیه شهر مانند نامی که گذاشته بودند نام سکونتگاه غیررسمی بود در حالیکه شهرداری وظیفه دارد برای مسکن محرومین کار انجام دهد اما در دوره فعلی اینکه شهرداری باید به دنبال ساخت مسکن برای ضعفا باشد جا افتاده است. همچنین برای مثال ما مسیرگشایی در چهل متری را خدمت به مناطق محروم می‌دانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص رای منفی به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت ابراز داشت: از نظر من این کار عملکرد و آورده‌ای برای تبریز نداشت و از طرف دیگر شهرداری عنوان کرد این درخواست از طرف وزارت خارجه بوده است، من چون برنامه‌ای ندیدم و میدانستم که آورده ای ندارد رای منفی دادم در ضمن از ۳۰ بهمن سازمان فرهنگی ورزشی مدیر ندارد و در چنین شرایطی هفته فرهنگی در آلمان ضرورتی ندارد.

وی در خصوص مخالفت با ایجاد سازمان ورزش هم توضیح داد: در خصوص ایجاد سازمان ورزش از مبنا مخالف بودم، اینکه اماکن ورزشی تخریب شده را مبنا قرار دادند در حالیکه ایجاد سازمان مشکل را حل نمی‌کند و اگر بنا بر رسیدگی باشد سازمان فرهنگی و ورزشی هم ‌می‌تواند این کار را انجام دهد در ضمن ورود نیرو در گذشته از سازمان ورزشی بود و افزایش سرانه ورزشی هم نداشتیم.

رشیدی در خصوص احتمال ایجاد ساختمان پزشکان در ارتش گفت: در قانون اجازه داده شده در تخلیه اراضی پادگان‌ها ارتش منتفع شود تا در خارج از شهر پادگان بسازد و این موضوع باعث شده به این زمین کاربری خدماتی و تجاری داده شود و در آنجا هم این اتفاق افتاده و حتی اگر نحوه گودبرداری را ببینید پیاده رویی باقی نخواهد ماند. در خود گلگشت ساختمان شیخ الرییس اصلا مجوز چنین چیزی را نداشته و باید تخلیه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هرپزشکی ساختمان مسکونی را به مطب تبدیل کرده و عوارض چندانی هم نمی‌دهد، حتی یک بیمارستان خصوصی سالانه سه میلیون عوارض می‌دهد که ظلم به شهر است.

رشیدی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای زنده گیری سگ‌های ولگرد عنوان کرد: شهرداری قرارداد یک میلیاردی برای زنده گیری، عقیم سازی و نگهداری در کمپ را با یک بخش خصوصی بسته است که به زودی اجرا خواهد شد.

در حاشیه این نشست یکی از کارکنان شرکت آذرپارک به نمایندگی از دیگر کارگران بیانیه‌ای بر علیه این شرکت خوانده و خواستار رسیدگی به وضعیت کارکنان این شرکت شد.

انتهای پیام/