هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب در آذربایجان‌شرقی
هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در استان هشدار داد.

به گزارش شمس، محمدباقر هنربر افزود: با توجه به صدور هشدار‌های جوی شماره ۲۹ سطح زرد هواشناسی استان و شماره‌های ۶۰ و ۶۱ سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر فعالیت سامانه ناپایدار، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و رگبار باران و رعد و برق در کلیه نواحی استان (به ویژه نواحی شمالی و شرقی) از امروز تا اوایل دوشنبه این هفته پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برخورد صاعقه در نواحی مستعد، احتمال بارش تگرگ، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک و آتش سوزی جنگل‌ها و در نیمه جنوبی احتمال کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

هنربر افزود: بر این اساس از همه هم استانی‌ها خواهشمندیم از توقف و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و در مواقع بارندگی و رعد و برق به نواحی مرتفع صعود نکرده و به هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده و کهنسال احتیاط و از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

انتهای پیام/