هشدار افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان‌شرقی
هشدار افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان‌شرقی
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چهار روز آینده با توجه به پایداری نسبی جو، غبار محلی در استان افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، در این مدت وزش باد گاهی تا شدید و تندبادهای لحظه ای در استان موجب خیزش و یا نفوذ گرد و خاک و کاهش دید می شود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت به ویژه از عصر جمعه تا دوشنبه هفته آینده در استان تشدید می شود، اظهار کرد: سقوط و یا پرتاب اجسام، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن شاخه های درختان، خسارت به سازه های سبک دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای شنبه و دوشنبه نیز در برخی نواحی استان به لحاظ فعالیت سامانه بارشی، احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: در نواحی کوهستانی و سردسیر استان، لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد بویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی و در نواحی گرمسیر رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی خواستار احتیاط در تردد، محکم کردن سازه های سبک و سقف گلخانه ها، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی و داشتن تجهیزات زمستانی در گردنه ها و جاده های کوهستانی شد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ملکان با دمای منفی ۶ درجه و هوراند با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز صفر درجه سانتی گراد ثبت شده است.

انتهای پیام/