هزینه‌کرد حدود ۱۵۹ میلیارد تومانی برای ساخت بزرگراه اهر – تبریز
هزینه‌کرد حدود ۱۵۹ میلیارد تومانی برای ساخت بزرگراه اهر – تبریز
فرماندار اهر با اشاره به اینکه پیشرفت بزرگراه اهر – تبریز در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفته است، گفت: تاکنون برای اجرای این طرح مهم راهسازی ۱۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش شمس، زاهد محمودی  افزود: این بزرگراه جزو طرح هایی است که از نظر اعتبارات هیچ‌گونه مشکلی ندارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: بزرگراه اهر – تبریز، پروژه‌ای ملی است و از سال گذشته اعتبارات تکمیل این طرح با پیگیری‌های استاندار، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرمانداری تکمیل شده است.
وی در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته به تکمیل بزرگراه اهر – تبریز گفت: امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده و تاکنون ۶۶ کیلومتر این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است.
محمودی گفت : انعقاد قرارداد فاز نخست بزرگراه اهر – مشگین‌شهر به طول ۲۴ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار و در حال تجهیز کارگاه است که امیداواریم عملیات اجرایی آن تا ماه آینده آغاز شود.
وی مسیر اهر به مشگین شهر را محور مهم گردشگری آذربایجان شرقی به استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امیدواریم با آغاز و اتمام سریع پروژه بزرگراه اهر- مشگین شهر، زمینه های توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه فراهم شود.
فرماندار اهر همچنین با اشاره به گلنگ زنی چشمه معدنی «یئل سوئی» اضافه کرد: در این زمینه فرمانداری اهر با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذیربط برای جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه گام‌های موثری برداشته است و با بهره‌برداری از طرح های گردشگری، گام‌های اساسی در بحث اشتغال جوانان و درآمدزایی برای کارآفرینان فراهم خواهد شد.
وی گفت: مجوز لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط برای راه‌اندازی مجتمع آبرسانی «یئل‌سویی» در محور گردشگری اهر- مشگین شهر صادر و در هفته دولت نیز کلنگ زنی شد و در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می شود.
به گفته محمودی، آغاز عملیات اجرایی این طرح گردشگری در اهر موجبات اشتغال جمعی از شهروندان و زمینه برای ماندگاری گردشگران و رونق سایر بخش‌های خدماتی در کنار این مجتمع فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد : با پیگیری های این فرمانداری از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد در خصوص انشعاب گاز رایگان واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان اجرا خواهد شد و حدود ۷۷ واحد تولیدی می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

شهرستان اهر با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا