هرگونه سهل انگاری استمرار محدودیت‌ها مجددا استان را به وضعیت قرمز بر می‌گرداند
هرگونه سهل انگاری استمرار محدودیت‌ها مجددا استان را به وضعیت قرمز بر می‌گرداند
صومی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا نیز در 24 ساعت گذشته به 17 نفر کاهش پیدا کرده که امیدواریم این روند نیز ادامه داشته باشد.

محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان که با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در تبریز برگزار شد، به بیان آخرین آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان پرداخت و عنوان کرد: نتیجه اعمال محدودیت‌های اخیر کرونایی، کاهش چشمگیر تعداد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در استان است.

وی ادامه داد: استمرار محدودیت‌ها، نتیجه بسیار خوبی در کاهش آمار بیماری کرونا در استان خواهد داشت و هرگونه سهل انگاری و بی توجهی به این موضوع، مجددا استان را به وضعیت قرمز بر می‌گرداند.

وی از کاهش تعداد بستری‌های کرونایی استان از بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ به کمتر از ۹۷۰ نفر خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷ نفر کاهش پیدا کرده که امیدواریم این روند نیز ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیشترین آمار تعداد مبتلایان کرونا مربوط به شهرستان‌های اهر، تبریز و جلفا و کمترین میزان ابتلا نیز مربوط به دو شهرستان خداآفرین و اسکوست.

صومی همچنین میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را بیش از ۹۰ درصد اعلام و از تمامی مدیران استان قدردانی کرد.