هدف دولت سیزدهم رشد اقتصادی کشور است/ نباید بین مدیریت و بدنه کارگری فاصله باشد
هدف دولت سیزدهم رشد اقتصادی کشور است/ نباید بین مدیریت و بدنه کارگری فاصله باشد
عابدین خرم با بیان اینکه مهم ترین هدف دولت رشد اقتصادی کشور است و بر این موضوع تمرکز دارد، گفت: رشد بدون تولید ممکن نیست و تولید بدون کیفیت نیز محکوم به شکست است، کیفیت محصولات نیز باید در سطح استانداردهای جهانی باشد.

به گزارش شمس؛ استاندار آذربایجان شرقی در مراسم نکوداشت واحدهای نمونه ملی و استانی استاندارد، با بیان اینکه موضوع تولید به عنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت کشور تلقی می‌شود، اظهار داشت: کشوری که در حوزه تولید تلاش نکند کشوری وابسته خواهد بود و اگر در حوزه تولید متناسب با شرایط جهانی خود را تطبیق ندهد، عقب ماندگی آن کشور قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه تولید نیاز اصلی زندگی بشریت در جامعه امروز است، گفت: اولین و ضروری ترین بخش رشد و پیشرفت یک کشور تولید است و رقابت اصل اساسی تولید بوده بطوری که تولید بدون رقابت محکوم به شکست است.

خرّم گفت: برای ماندن در عرصه بازار رقابتی و همواره نو شونده جهانی، ضروری است از لحاظ کیفیت و عواملی که رقابت را معنا دار می‌کند، برنامه داشت.

وی افزود: کیفیت موضوع بسیار مهمی‌است که کارشناسان کنترل کیفیت در خط مقدم تولید باید از لحاظ علمی، سخت گیری، پایش و رشد به خوبی ایفای نقش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کسانی که در حوزه رصد و پایش کیفیت محصولات فعالیت می‌کنند باید استمرار و پایش از ابتدا تا انتهای تولید داشته باشند و این به معنای سخت گیری نیست بلکه یک آورده برای تولید کننده است.

خرّم با اشاره به اینکه مهم ترین ضرورت فرآیند تولید استاندارد، تخصص نیروی انسانی و بهره وری است، اضافه کرد: هرچه در حوزه بهره وری افت وجود داشته باشد باید منتظر بحران تولید بود.

وی نیروی انسانی را به عنوان مزیت اصلی یک مجموعه تولید کننده دانست و گفت: هر کجا که بهره وری پایین باشد در آن مجموعه بحران به وجود خواهد آمد از این رو تولید کنندگان باید به آموزش و توانمند سازی و ارتقا تخصصی نیروی انسانی توجه کنند، نیروی انسانی متخصص، متعهد و کاربلد بسیار مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بحث استاندارد به شدت نیازمند ایجاد فضای نوآوری با استفاده از فناوری‌‌‌های روز هستیم، گفت: مجموعه ای که خلاقیت، ابتکار و نوآوری نداشته باشد، قابل رشد نیست.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری محصول تحقیقات علمی‌است، افزود: امروز یکی از آسیب‌‌‌های اساسی که کشور با آن مواجه است عدم کاربست نتایج تحقیات است، تحقیقات و اقدامات پژوهشی اگر در حوزه تولید و فناوری ایفای نقش نکند و تبدلی به ثروت نشود ارزشی به خودی خود ندارد.

خرّم اضافه کرد: تولید کنندگان بعد از توجه به حوزه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، به پارک‌‌‌های علم و فناوری و مراکز رشد به عنوان اصلی ترین عامل گره زننده بین تولید کننده و دانشگاه اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف دولت رشد اقتصادی کشور است و بر این موضوع تمرکز دارد، گفت: رشد بدون تولید ممکن نیست و تولید بدون کیفیت نیز محکوم به شکست است، کیفیت محصولات نیز باید در سطح استانداردهای جهانی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد تمرکز داشت، گفت: برای این منظور باید تولید سرو سامان یابد و بیکاری به خصوص در حوزه نیروی انسانی ماهر کاهش یابد و مهم ترین موضوع رشد درآمد سرانه خانواده هاست.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ناکارآمدی مجموعه‌‌‌های تولیدی فاصله بسیار زیاد مدیریت و بدنه کارگری است، این فاصله موجب تکدر خاطر کارکنان مجموعه می‌شود، باید مدیریت به تمام مجموعه خود اشرافیت و تسلط داشته و از بی توجهی به کارکنان خود پرهیز کند؛ هرجا نیروی انسانی با انگیزه و متعهد وجود داشته باشد پیشرفت اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام /