نیروگاه زباله‌سوز بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور است
نیروگاه زباله‌سوز بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور است
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: احداث نیروگاه زباله‌سوز شهرداری تبریز، اولین و بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور است که سال‌ها پیگیر آن بودیم.

به گزارش شمس؛ شهرام دبیری در جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر تبریز اظهار کرد: در بحث پروژه نیروگاه زباله‌سوز تبریز دو بحث فنی و مالی داریم که باید بررسی بیشتری روی آنها صورت بگیرد.

وی افزود: در موضوع فنی بحث زیادی نداریم و در اکثر کشورهای دنیا این اتفاق افتاده است، ولی در مورد مسائل مالی پروژه به عنوان موضوع اصلی نباید هیچ تعهدی به شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کردند، بدهیم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بارها اعلام کردیم که به شرکت فرانسوی حاضر در قرارداد تنها زمین احداث نیروگاه و زباله‌های شهری را تحویل می‌دهیم و آنها نیز بازدیدی از محل، مساحت و میزان زباله شهری تبریز داشتند.

دبیری اضافه کرد: شرکت فرانسوی بعدها مدعی وجود ابهام در قرارداد و تعهداتی برای شهرداری شد که برای بررسی این موضوع یک وکیل خارجی گرفتیم که اگر ابهامی وجود داشته باشد، باید رفع شود.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: اگر شرکت فرانسوی این قرارداد را قبول کند، برای شهر مفید بوده و سرمایه‌گذاری خواهد شد. در مورد شرکت صنعت‌سازان فتح نیز ما موارد مطرح‌شده از سوی آنها را قبول نمی‌کنیم، چرا که در این پروژه ما دنبال سرمایه‌گذار هستیم و به دلیل مشکلات موجود مالی نمی‌توانیم به بحث سرمایه‌گذاری جدیدی ورود کنیم. اگر شرکت ایرانی با شرایط پیشنهادی ما موافقت کند، قرارداد می‌بندیم و گرنه با همان شرکت فرانسوی ادامه می‌دهیم که نمونه این نیروگاه را در باکو احداث کرده است.

دبیری تاکید کرد: همین یک قرارداد برای احداث نیروگاه زباله‌سوز قدم بزرگی در کارنامه شورای ششم خواهد بود.

انتهای پیام /