نیاز ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۳۶۶ محبوس جرایم غیرعمد/ ۴ تن از زندانیان زن هستند
نیاز ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۳۶۶ محبوس جرایم غیرعمد/ ۴ تن از زندانیان زن هستند
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

به گزارش شمس، موسی خلیل اللهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۶۶ زندانی جرایم غیرعمد در انتظار سخاوت خیران برای رهایی از حبس هستند، اظهار داشت: برای آزادی این زندانیان به ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم خیران گام‌های موثری برای آزادی آن‌ها بردارند.

وی ادامه داد: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی، ۴ زندانی زن و ۳۶۲ زندانی مرد هستند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: پارسال ۴۲۲ زندانی غیرعمد و مالی با کمک خیران، نیکوکاران و ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از زندان‌های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده پارسال مرد و ۴ نفر زن بودند اضافه کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته در آذربایجان‌شرقی، ۲۷۴ زندانی را محکومان مالی و ۱۵ زندانی را محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث غیرمترقبه تشکیل داده بودند و همچنین ۱۳۳ زندانی نیز محکومین مهریه و نفقه بودند.

رئیس کل دادگستری استان افزود : ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک‌های ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان و ۴ میلیارد تومان نیز از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها تامین شده است.

وی افزود: ۲۴ میلیارد تومان هم از طریق رضایت شاکیان پرونده برای آزادی زندانیان غیرعمد سال گذشته تامین شد و یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد.

انتهای پیام/