نیاز بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی به سی تی اسکن تامین شد
نیاز بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی به سی تی اسکن تامین شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بخش مهمی از نیازهای تجهیزات بیمارستانی آذربایجان‌شرقی شامل سی تی اسکن و سی تی آنژیو تامین شد و به دنبال تامین بقیه نیازهای اساسی هستیم.

به گزارش شمس، جواد احمدیان اظهار کرد: سی تی اسکن بیمارستان هشترود، سی تی اسکن بیمارستان اسکو، سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضای تبریز، سونوگرافی کلیبر  و سی تی آنژیو بیمارستان امام رضای تبریز با حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز تامین شد که البته به صورت آزاد هزینه تامین این تجهیزات نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته بدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به هیات امنای ارزی بالا بوده بر همین اساس امکان تامین ارزان تر تجهیزات درمانی برای دانشگاه میسر نبود، البته اکنون با برطرف شدن این مشکل امکان تامین امکانات مصارف مختلف درمانی از جمله مصارف دیالیزی، فنر قلب، دریچه های مصنوعی قلب، نخ بخیه و تجهیزات سرمایه ای مثل سی. تی. اسکن، ام.آر. ای، سی تی آنژیو فراهم شده است.

احمدیان ادامه داد: سی تی آنژیو بیمارستان امام رضای تبریز با قابلیت ۱۶۰ اسلاید نیز خریداری شده که تا یک ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اسپکلت سی تی اسکن گروه طب هسته ای و رادیوتراپی بیمارستان امام رضای تبریز نیز در آینده نزدیک در این بیمارستان نصب می شود البته قرارداد این موضوع یک طرفه فسخ شده بود که تلاش می کنیم به کمک نمایندگان مجلس با قرارداد قبلی و هزینه قبلی این قرارداد تجدید و با قیمت قبلی امکان تهیه آن فراهم شود.

احمدیان همچنین از تلاش برخی نمایندگان مجلس در تامین تجهیزات و امکانات بیمارستانی و درمانی آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

انتهای پیام /